W dniu 26 marca miał miejsce niegroźny incydent z udziałem statku szczecińskiego armatora. Na wejściu do Kaliningradu z pilotem doszło do kontaktu dziobu statku Osa z kładką pirsu.
Według portalu Maritime Herald, na który powoływał się PortalMorski.pl, jednostka należąca do Baltramp Shipping Sp. z o.o. doznała awarii silnika, który miał spowodować blokadę maszyny sterowej.
Baltramp Shipping Sp. z o.o. wyjaśnia jednak, że do zdarzenia doszło w wyniku nieprawidłowych (nieprofesjonalnych) rozkazów pilota, a statek nie doznał żadnych uszkodzeń i bezpiecznie zacumował w porcie Kaliningrad. Wszystkie urządzenia i mechanizmy były i są sprawne.
Po zacumowaniu odbyła się inspekcja PSC, która potwierdziła sprawność mechanizmów. Statek stoi w Kaliningradzie rozładowany i dostał już zezwolenie na wyjście od władz portowych.
Osa - charakterystyka podstawowa:
nr IMO 8420086;
państwo bandery - Cypr;
armator, operator - Baltramp Shipping Sp. z o.o., Szczecin;
zarząd komercyjny / czarterujący - Wind Shipping ApS, Dania;
rok budowy - 1985;
stocznia - Detlef Hegemann Rolandwerft GmbH, Bremen;
długość całkowita - 83,19 m;
długość między pionami - 78,52 m;
szerokość konstrukcyjna - 11,35 m;
zanurzenie - 4,40 m;
wysokość boczna - 4,96 m;
tonaż pojemnościowy brutto - 1782;
nośność - 2507;
moc napędu głównego - 441 kW (600 KM); 1 ster strumieniowy dziobowy;
klasyfikacja - Polski Rejestr Statków.
AL
Fot.: Piotr B. Stareńczak
Nic tylko później w miasto aby odreagować
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.