Stocznie, Statki

Jak informuje Radio Szczecin, 8 czerwca, podczas Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie, odbędzie się uroczystość położenia stępki pod budowę nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jak czytamy, jednostka zostanie zbudowana na pochylni Wulkan na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.

Przypomnijmy, że kontrakt na budowę statku podpisali przedstawiciele Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" SA i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w ubiegłym tygodniu, w Kołobrzegu.

Opracowaniem projektu zajmuje się biuro projektowo-konsultingowe Westcon Design Poland Sp. z o.o. ze Szczecina, kierowane przez Piotra Żelazka, znanego projektanta m.in. promów i kontenerowców Stoczni Szczecińskiej.

Przewidywany termin przekazania statku przez MSR Gryfia SA to kwiecień 2019 roku. Prom ma kosztować 110 mln dolarów.

Więcej informacji na temat nowego promu dla PŻB we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego: Wiemy nieco więcej o nowym promie dla PŻB

Radio Szczecin, AL 

 
-7 Dopiero w czerwcu?
a przecież trąbili ,że nastąpi to w marcu
16 marzec 2017 : 12:03 taka prawda | Zgłoś
+7 taka prawda
od samego początku było mówione (czyli chyba od kongresu morskiego w czerwcu 2016 jeśli nie wcześniej) i cały czas się mówi, że położenie stępki jest przewidziane na II kwartał 2017
16 marzec 2017 : 12:37 mich | Zgłoś
+23 Realistycznie i ultra optymistycznie
Hmmm... tak realnie patrząc. 1. Brak koncepcji na budowę=brak dokumentacji jakiejkolwiek 2. Nawet zakładając że w miesiąc powstanie dokumentacja PT (co jest nie realnie możliwe biorąc pod uwagę pkt.1). 3. Zatwierdzenie PT w PRS i zrobienie dokumentacji PR- kolejny miesiąc (skrajnie optymistycznie) 4. Zamówienie blach, profili i kształtowników 3 tygodnie 5. Sprefabrykowanie sekcji stępkowej która zgodnie z SOLAS ma mieć masę zdaje się minimum 3% masy całego kadłuba, czyli zakładam że ok. 90T - jakiś tydzień palenia i 2 miesiące prefabrykacji zakładając pracę 3-zmianową. Wychodzi mi lekko 5 miesięcy- czyli sierpień! Poza tym jest to obarczone bardzo dużym ryzykiem wyprodukowania złomu (ze względu na brak projektu całego kadłuba). Takie moje luźne myśli...
16 marzec 2017 : 15:02 Optymista | Zgłoś
+14 Biuro
A tak mówili, ze polskie biuro będzie projektowało ten statek. A tu proszę oddział norweskiego biura. Jeżeli Państwo steruje takimi sprawami ( osobiście się z takim sterowaniem nie zgadzam, bo zakłóca to gospodarkę wolnorynkową - nie mylić z gospodarka UE) to niech Państwo robi to precyzyjnie i niech wybierze 100 % polską firmę.
16 marzec 2017 : 15:16 Mirosław | Zgłoś
+15 Przyszłość
Widzę ogromne pieniądze wrzucone w błoto.

Historia o tym jak STAL zamieniła się w ZŁOM.
16 marzec 2017 : 15:23 Jasnowidz Okrętowy | Zgłoś
+15 Projekt z wysypiska smieci
Projekt to pewnie stary projekt Stoczni Szczecin z kosmetycznymi zmianami. Syndyk jak nie jest glupi zatrudni bieglego za 10 000 zl i ten wskaze ze to wartosc intelektualna upadlej Stoczni i zglosi sie po pieniadze do PZB. lub po zatwierdzeniu zablokuje budowe do czasu otrzymania pieniedzy za projekt.
16 marzec 2017 : 16:16 Zosia | Zgłoś
-4 proponuje nazwy dla jednostek
Gawron i Ślęzak ... albo Leszek i Jarek jak kto woli...
16 marzec 2017 : 17:35 stuknijsiewglowe | Zgłoś
+4 Nierealne
Nie widzę szans na zbudowanie tych promów w tym terminie - organizacyjnie Stocznia Szczecin nie istnieje, poza tym samo PT to minimum 3-4 miesiące im większa jednostka tym więcej czasu. No jak zwykle dopłacimy do tego w podatkach.
17 marzec 2017 : 07:05 realista | Zgłoś
+4 Interior, Izolacje??
Kto robi projekt interioru, izolacji ppoż, akustyka? BO Westcon się tym ponoć nie zajmuje.
17 marzec 2017 : 11:37 Bols | Zgłoś
0 Same białe kaski dajom tu komentarze
Boiom się o swojej dupy że ludzie ucieknom do stoczni
19 marzec 2017 : 12:34 Paweł 0107 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter