Stocznie, Statki

Kiedy gazeta Aftenposten zapytała społeczność norweską o najważniejsze, rodzime i innowacyjne produkty, oprócz przedmiotów codziennego użytku, jak krajalnica do sera, wymieniono rozwiązanie typu X-Bow Ulsteina - specyficzną i opatentowaną formę dziobu, która swoją premierę miała ponad 10 lat temu.

Czytaj także: Projekty Ulstein Group nominowane do prestiżowych nagród

Czytaj także: Kadłub z Polski w zdanym przez Ulstein Verft setnym statku z X-Bow [VIDEO]

Nikogo z jury nie zdziwił wybór krajalnicy, czy wysokiego krzesełka "Tripp Trapp" - przedmiotów wykorzystywanych w większości domów, ale zaskoczeniem było to, że powodzeniem wśród ankietowanych cieszył się projekt kadłuba X-Bow, który w klasyfikacji "Top 3" uplasował się na drugim miejscu.

- Kształt kadłuba X-Bow pozwala na pracę statku w trudnych warunkach pogodowych panujących na Morzu Północnym. Projekt, który zastosowano w stu statkach na świecie, udowadnia innowacyjność norweskiego przemysłu stoczniowego - tłumaczy jury.

Konkurs Aftenposten & Doga "Design in 100" został zainicjowany na cześć szerokiego spektrum projektów w historii Norwegii. Ma na celu zwiększyć świadomość i podkreślić wartość rodzimego designu.

Wybrano ponad 100 kandydatów, biorąc pod uwagę kryteria, takie jak: wartość kulturowa, historyczna, ekonomiczna i społeczna, a także stopień innowacyjności, formę, estetykę i funkcjonalność. Ponad 100 tys. Norwegów brało udział w głosowaniu.

Czytaj także: W Norwegii zwodowano statek typu SOV z kadłubem polskiej produkcji [VIDEO]

Czytaj także: ALP Striker - pierwszy holownik oceaniczny dla ALP

Czytaj także: Windea La Cour wkrótce rozpocznie pracę na morskiej farmie wiatrowej [VIDEO]

AL, rel (Ulstein Group)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter