Z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA wypłynął prom pasażersko-samochodowy Pride of York. Oprócz prac remontowych stocznia zbudowała od podstaw sklep samoobsługowy o powierzchni 480 m kw.
Do Gdańskiej Stoczni Remontowa im. J. Piłsudskiego SA należała całkowita modernizacja trzyczęściowego sklepu znajdującego się na pokładzie nr 5 zwanym też "Red Deck", a także modernizacja kasyna. Z kolei na pokładzie nr 6 "Blue Deck" położono między kabinami nową wykładzinę dywanową.
Swój wkład w metamorfozę części hotelowej mają także inne polskie firmy - na pokładzie nr 5 prace wykonywała spółka Uni-Mebel, a na pokładzie nr 6 - firma Majkbat. Poza modernizacją sklepu, Remontowa SA wykonała także, w bardzo szerokim zakresie, remont dokowo-konserwacyjny.
Pride of York opuścił stocznię 16 lutego. Teraz do Remontowej SA wpłynęła bliźniacza jednostka - Pride of Bruges.
Wspomniane statki zostały zbudowane w 1987 roku i obsługują na co dzień połączenie Zeebrugge-Hull. Należą do brytyjskiego przewoźnika P&O Ferries - czołowego operatora w zakresie przewozów promowych na trasie Europa kontynentalna, a Wielka Brytania. Charakteryzuje je długość 179,2 m; zdolność do transportu 1050 pasażerów oraz 850 samochodów osobowych.
Jak już wcześniej informowaliśmy, operator promowy P&O Ferries zanotował znaczny wzrost przewozów na tej trasie, na skutek intensyfikacji wymiany handlowej pomiędzy kontynentem, a Wielką Brytanią, wbrew wcześniejszym obawom związanym z BRexitem.
W 2016 roku na swoich trasach z Zeebrugge przetransportował 420 tys. jednostek frachtowych, bijąc ustanowiony w 2015 roku rekord, wynoszący 398 650 jednostek. Wynik w roku 2016 to więcej niż w jakimkolwiek roku od czasu rozpoczęcia operacji z tego belgijskiego portu w 1966 roku.
AL, JU
Fot.: Jerzy Uklejewski