ORP Kormoran, budowany w stoczni Remontowa Shipbuilding dla 13. Dywizjonu Trałowców (8.Flotylla Obrony Wybrzeża), gości w gdyńskim porcie wojennym. Pierwsza wizyta w tym porcie związana jest z pomiarem pól fizycznych, których dokonują specjaliści Poligonu Kontrolno-Pomiarowego.
Czytaj także: ORP Kormoran wypłynął na kolejne próby morskie
Przypomnijmy, że kontakt na realizację budowy projektu "Kormoran II" podpisano we wrześniu 2013 roku pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a Konsorcjum, któremu przewodniczy Remontowa Shipbuilding. Umowa obejmuje projekt oraz budowę prototypu, a także dwóch jednostek seryjnych. Ich realizacja przewidziana jest po zdaniu pierwszego okrętu, które ma nastąpić w czwartym kwartale 2016 roku.
Uroczyste położenie stępki pod budowę jednostki odbyło się 23 września 2014, natomiast 4 września 2015 roku uroczystość chrztu oraz wodowania. Matką chrzestną okrętu została Pani Maria Jolanta Karweta, żona admirała Andrzeja Karwety, byłego dowódcy Marynarki Wojennej RP.
Okręt Kormoran II przeznaczony jest do poszukiwania i zwalczania min morskich na wodach polskiej strefy ekonomicznej oraz w grupach taktycznych na Morzu Bałtyckim i Północnym. Ważnym atrybutem okrętu są wysokie parametry manewrowe zapewniane przez pędniki cykloidalne napędzane silnikami spalinowymi, czyli zachowanie bardzo restrykcyjnych kryteriów poruszania się okrętu na akwenach. Okręt o długości 58 metrów obsługiwany będzie przez 45-osobową załogę.
Czytaj także: Kormoran rozpoczął próby morskie [VIDEO]
AL, rel (Marynarka Wojenna RP, Remontowa Shipbuilding)
Fot.: Marian Kluczyński
ORP Kormoran - wyjście w próby morskie 13 lipca 2016 r.
64 m to kpina, co to ma odstraszać i kogo? Chyba szproty, leniwce i kaczory w locie!!. Kajak rowerek wodny, Optymist to jest klasa i możemy wojować z Jackami i Plackami bo reszta nas g....m zaleje. I taka będzie nasza flota MW.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.