Stocznie, Statki

Zgodnie z obietnicą, DFDS ujawniło szczegóły dotyczące zamówienia dwóch nowych promów. Obie jednostki zostaną zbudowane w chińskiej stoczni Jinling Shipyard. Według planów, mają zostać dostarczone na początku 2019 r.

Każdy z nowych statków będzie dysponował linią ładunkową o długości 6700 metrów. Dzięki temu na pokładzie każdego z nich będzie mogło się znaleźć 450 naczep. Jak poinformował armator, dzięki odpowiednim rozmiarom ograniczone zostaną koszty operacyjne. Jednocześnie zamówienie tak dużych statków wpisuje się w strategię przewoźnika przewidującą ograniczenie wpływu na środowisko. Zresztą statki będą spełniać wyśrubowane normy dotyczące emisji. Wyposażone będą m.in. w tzw. płuczki spalin (scrubbery) oraz w liczne rozwiązania pozwalające na efektywne zarządzanie energią.

Operator nie wyklucza zamówienia kolejnych statków. W umowie znalazły się odpowiednie zapisy umożliwiające armatorowi zwiększenie zamówienia o cztery kolejne promy.

Wartość zamówienia opiewa na sumę 1 miliarda koron duńskich. Kolejne transze będą wpłacane stopniowo wraz z realizacją poszczególnych etapów inwestycji. Po zakończeniu budowy promy zostaną wykorzystane do realizacji operacji na Morzu Północnym.

DFDS już kilka miesięcy temu ogłosiło, że solidnie wzmocni swoją flotę. Zapowiedzi te znalazły odzwierciedlenie w podpisaniu umowy czarterowej ze Siem Group, dla której w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG) powstają nowoczesne promy ro-ro (DFDS na mocy tego kontraktu otrzyma dwa z czterech budowanych tam obecnie promów). Duński armator zdradził kilka miesięcy temu, że to zaledwie początek tegorocznych inwestycji we flotę. Kolejnym krokiem miało być właśnie podpisanie umowy na dwa nowe promy.

0 Promy
A co u nas? Bez zmian. Polscy armatorzy mają tylko plany. Piast i Patria , po 20 latach gadaniny, zapewne trafią do muzeum. Teraz minister obiecuje PŻB zakup nowych dużych promów. Niestety, nie idą za tym konkrety. Polska ma potencjał by u siebie budować tego typu statki. To dziś nisza do wzięcia.
04 październik 2016 : 09:08 Ssszymek | Zgłoś
0 Sorry, ale...
Polska nie ma potencjału, aby budować takie statki, co najwyżej niewykończone kadłuby.
Jeśli ma potencjał, to kiedy niby ostatnim razem wybudowano u nas w pełni wykończony statek typu ro-ro, jak powyższe DFDS-u, albo choćby prom pasażersko-towarowy?
Takie zaklinanie rzeczywistości, to tylko na posiedzeniach KPRM, niezależnie kto akurat (nie)rządzi.
A że nowe jednostki są potrzebne, to fakt. Propaganda, niestety też...
04 październik 2016 : 10:15 Mieczysław | Zgłoś
+1 Ppromy
Wydaje misię, że zapominasz o Grupie Remontowa SA. Ta akurat stocznia produkuje statki różnych bardzo trudnych technologicznie statków, zdobywa nagrody. Wejdź na stronę Remontowa a przekonasz się, że nie masz racji. Złośliwość co do posiedzeń KPRM zachowaj dla siebie. Przetarg na budowę Piasta i Patrii wygrała właśnie ta stocznia, jednak PŻM wstrzymała budowę ze względu na zawirowania wokół mającej powstać Polskiej Grupy Promowej na wzór DFDS. Gdyby nie brak zdecydowania decydentów to obie te państwowe firmy już dawno poprawiłyby swoją konkurencyjność, a do Szwecji pływałyby nowe dwa promy zabierające jednorazowo po 250 tirów .
04 październik 2016 : 11:48 Ssszymek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.1288 4.2122
EUR 4.2958 4.3826
CHF 4.6134 4.7066
GBP 5.1691 5.2735

Newsletter