W miniony piątek, podczas 11. edycji "China Cruise Shipping and International Cruise Expo" w Tiencin włoska stocznia Fincantieri i chińska China State Shipbuilding Corporation (CSSC), podpisały list intencyjny z Carnival Corporation i CIC Capital Corporation na budowę pierwszych statków w Chinach skierowanych na ten właśnie rynek.
Wycieczkowce zostaną zbudowane w Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), stoczni należącej do CSSC. Oczekuje się, że dostawa pierwszego z nich nastąpi w 2022 roku.
Wycieczkowce klasy Vista obsługiwane są przez kilku armatorów należących do jednego z największych koncernów cruisingowych Carnival Corporation: Holland America Line, P & O Cruises, Cunard Line i Costa Cruises. Charakteryzuje je długość 290m i szerokość ponad 32m, a na jedenastu pokładach pasażerskich 85 procent kabin posiada widok na ocean i większość z nich własną werandę.
Jak podaje Ministerstwo Transportu Chin, Chiny staną się jednym z największych na świecie rynków wycieczkowych o rocznym potencjale szacowanym na 4,5 miliona pasażerów do 2020 roku.
Carnival Corporation to armator statków wycieczkowych, który w swym portfolio posiada kilka najbardziej znanych na rynku wycieczkowych marek. W jego skład wchodzą linie: AIDA Cruises, Carnival Cruise Lines, Costa Crociere, Cunard Line, Holland America Line, Ibero Cruises, Ocean Village, P&O Cruises, P&O Cruises Australia, Princess Cruises, Seabourn Cruise Line.
AL