To będzie największy na świecie prom hybrydowy. W piątek, 2 września firma Color Line oficjalnie poinformowała o swojej decyzji, związanej z zamówieniem nowej jednostki. Powinni się ucieszyć pasażerowie oraz mieszkańcy miast, pomiędzy którymi będzie pływał statek. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowa jednostka dołączy do floty norweskiego przewoźnika w 2020 r.
Nieoficjalna nazwa nowego promu to Color Hybrid. Będzie on miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Po zakończeniu budowy będzie obsługiwał regularne połączenie pomiędzy Sandefjord a Strömstad. Color Hybrid zastąpi na nim wysłużoną jednostkę Bohus, która jest o połowę mniejsza (może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych).
Ładowanie baterii, w które wyposażona zostanie jednostka, będzie się odbywać np. podczas postoju w porcie, gdzie Color Line będzie posiadał swoją ekologiczną stację służącą do tego celu.
- To przybliża nas do spełnienia się wizji żeglugi wolnej od emisji szkodliwych związków i pokazuje, że Color Line nie poprzestaje na słowach - oni coś robią - powiedział Frederic Hauge z fundacji Bellona, która zajmuje się promowaniem i wdrażaniem rozwiązań przyjaznych dla środowiska.
Color Line posiada obecnie flotę składającą się z sześciu jednostek, w tym olbrzymie i nowoczesne statki Color Magic i Color Fantasy. Rocznie z oferty Color Line korzystają ponad 4 miliony pasażerów.
Buahahaha, pogratulować oderwania od rzeczywistości. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zamówi tak nowatorskiego promu w stoczni która nie ma żadnego doświadczenia w budowie promów, nie mówiąc o tak nowoczesnych, w wręcz nawet, jako stocznia wręcz dziś nie istnieje. Co najwyżej któraś z naszych "spawalni kadłubów" może dostać zlecenie na kadłub, pod warunkiem, że kontrakt zdobędzie stocznia norweska. Chyba, że Remontowa zaryzykuje z tak dużą, jak na nich, jednostką, ale to też mało prawdopodobne. Prędzej zamówią w Chinach niż w Polsce.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.