Vard Holdings Limited (VARD), jeden z głównych światowych liderów w projektowaniu i budowie specjalistycznych statków morskich zdobył kolejny kontrakt realizację ciężarowców, określanych jako Module Carrier Vessels. Tym razem, trzy takie jednostki wykona dla przedsiębiorstwa Kazmortransflot (KMTF).
Wszystkie trzy jednostki projektu VARD 9 28, o długości 113m i szerokości 22m, budowane będą w Vard Baila w Rumunii i zostaną dostarczone właścicielowi w okresie od trzeciego kwartału 2017 roku do pierwszego kwartału 2018 roku. Jak czytamy w komunikacie VARD'a, ciężarowce eksploatowane będą na Morzu Kaspijskim.
Nie dalej jak na początku maja, na łamach Portalu Morskiego informowaliśmy o innym kontrakcie zdobytym przez norweską spółkę. Chodziło wówczas piętnaście statków tego samego typu - Module Carrier Vessels.
Statki projektu VARD 9 21, o długości 123 m i nieco ponad 16 m szerokości, eksploatowane będą przez Topaz wchodzącego w skład duńskiego konsorcjum Blue Water Shipping dla końcowego klienta Tengizchevroil (TCO), największego producenta ropy w Kazachstanie.
Przeznaczone zostaną do przewozu konstrukcji o ciężarze do 1800 t na pole naftowe w Kazachstanie.
Budowa statków została podzielona pomiędzy trzy stocznie należące do VARD. Realizacja dziewięciu z nich przypadła tym w Rumunii: Vard Braila (pięć statków) i Vard Tulcea (cztery statki), natomiast pozostałych sześć - Vard Vung Tau w Wietnamie.
Vard Holdings Limited - VARD, jest jednym z głównych, światowych liderów projektujących i budujących statki specjalistyczne. Do swojej dyspozycji posiada dziesięć stoczni: pięć w Norwegii - Vard Aukra, Vard Brattvaag, Vard Brevik, Vard Langsten, Vard Soviknes; dwie w Rumunii - Vard Braila, Vard Tulcea; dwie w Brazylii - Vard Niterói, Vard Promar i jedną w Wietnamie - Vard Vung Tau. Z siedzibą w Norwegii zatrudnia około 11 tys. pracowników.
Większościowym udziałowcem spółki VARD jest Fincantieri, jedna z największych grup stoczniowych na świecie z siedzibą we Włoszech, która zbudowała już ponad 7 tys. statków.
AL, rel (VARD)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.