Stocznie, Statki

Długo wyczekiwany prom, który ma się stać nową wizytówką grupy Tallink, już oficjalnie nosi nazwę Megastar. W piątek, 1 lipca odbyła się uroczystość chrztu jednostki, która flotę estońskiego przewoźnika zasilić ma już wiosną przyszłego roku.

Dyrektor grupy Tallink, Janek Stalmeister przyznał, że budowa supernowoczesnej jednostki, która zasilana będzie paliwem LNG, jest już na półmetku. Prom, który obsługiwać będzie popularne połączenie Tallin-Helsinki, a na który wiele osób nie może się doczekać, zaczął już nabierać kształtów. Ma też za sobą bardzo ważne wydarzenie. 1 lipca odbyło się uroczyste nadanie nazwy statkowi. Podczas chrztu w stoczni Meyer Turku otrzymał on nazwę Megastar. Jego matką chrzestną została była prezydent Finlandii, Tarja Halonen.

- Jesteśmy wielce zaszczyceni, że matką chrzestną została prezydent Halonen - powiedział Janek Stalmeister.

Data ta jest kolejnym ważnym momentem w historii promu Megastar. Od 4 sierpnia 2015 r., kiedy miało miejsce uroczyste cięcie pierwszych blach, prace nad nowym statkiem postępują dynamicznie. W lutym br. miało miejsce położenie stępki. Jeszcze w tym miesiącu nastąpi kolejny ważny moment - wodowanie statku. Już pod koniec tego roku rozpoczną się zaś pierwsze rejsy próbne. Oficjalny odbiór statku przez grupę Tallink powinien, zgodnie z planem, nastąpić na początku przyszłego roku.

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że nasz najnowszy prom, który zasilany będzie paliwem LNG, nabiera kształtów. Po 1,5 roku projektowania oraz budowy zaczął wyglądać jak statek - dodał dyrektor grupy Tallink.

Przedstawiciele Tallink przyznali, że prom spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających pasażerów. Rejs jednostką ma stanowić dla każdego wyjątkowe doświadczenie. Pod względem oferowanego komfortu Megastar ma zacząć wyznaczać nowe granice. Przeprawa nowym promem będzie nie tylko szybka (będzie on rozwijać prędkość 27 węzłów, czyli ok. 50 kilometrów na godzinę), ale zapewniać ma też wszystkim podróżnym wiele atrakcji oraz udostępniać rozwiązania umożliwiające regenerację i wypoczynek.

Megastar będzie miał 212 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2800 osób. Będzie oczywiście spełniał wszystkie obowiązujące wymogi dotyczące emisji zanieczyszczeń. Koszt budowy nowoczesnej jednostki typu dual-fuel powinien się zamknąć w kwocie 230 milionów euro.

PromySkat
Źródło: Tallink

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter