Morska Stocznia Remontowa Gryfia nie może być firmą, na której ma być reaktywowany przemysł stoczniowy w Szczecinie - tak uważają członkowie stowarzyszenia na rzecz odbudowy przemysłu okrętowego.
Lobbują, aby to na bazie Szczecińskiego Parku Przemysłowego odbudowywać stocznię w Szczecinie. Członkowie stowarzyszenia na rzecz odbudowy przemysłu okrętowego twierdzą, że Gryfia jest w złej sytuacji ekonomicznej. To Szczeciński Park Przemysłowy ma zdolności kredytowe - mówi Andrzej Banaszek z Towarzystwa Okrętowców Polskich Korab.
- Nam zależy na tym, żeby nie popełnić tego błędu, żeby jako dominujący podmiot gospodarczy znowu wybrać stocznię remontową Gryfia. Ponieważ istnieje niebezpieczeństwo, że po prostu pewne długi mogą być spłacane z nie swojego majątku. Czyli majątku z ewentualnie wchłoniętego Szczecińskiego Parku Przemysłowego - mówi Banaszek.
Zwolennikiem reaktywacji dużej stoczni w Szczecinie w oparciu o Szczeciński Park Przemysłowy jest też profesor Henryk Babis z Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Jego zdaniem warto reaktywować przemysł stoczniowy na Pomorzu Zachodnim.
- Reaktywacja przemysłu stoczniowego w Szczecinie daje choćby w mieście i województwie tzw. wtórne zatrudnienie. Czyli nie tylko zatrudnienie w przemyśle okrętowym, tylko w całym systemie gospodarczym i społecznym okolic - mówi Babis.
Spółka pod nazwą Szczeciński Park Przemysłowy zarządza terenami dawnej Stoczni Szczecińskiej. Ministerstwo Gospodarki Morskiej uważa, że to właśnie Gryfia powinna dać szyld, pod którym odbudowana zostanie duża stocznia w Szczecinie. Ostateczne decyzje jednak nie zapadły.
Państwu potrzebna jest stocznia produkcyjno remontową aby nie być zależnym od obcych , mając dostęp do morza musimy mieć swoją stocznie zdolną zbudować wszystko co jest potrzebne obronności a jeżeli będą zlecenia cywilne to będzie plus .
Wiem że potrzeba dużego wysiłku ale na długą metę to się opłaca zwłaszcza że cały przemysł ulokowany jest aktualnie bardzo blisko ew teatru wojennego
Mamy jeszcze świeżo w pamięci jak załatwili bazę na Krymie i to powinno dać do myślenia no i blokada przeciwnika aby nie przeszkadzał.
Szczecin jest pokawałkowany na spółki i kto zagwarantuje spójność prac , to konsorcjum? Tylko jednorodny organizm może tu działać
Potrzebna jest uniwersalna kompaktowa stocznia z odpowiednio dużym suchym dokiem wyposażona w nowoczesne narzędzia aby ograniczyć rękodzieło .
A ludzie? Są tylko dać im narzędzie to będą pracować i szkolić się. W końcu od czego mamy wyższe szkoły ? Potrafiliśmy wykształcić do gazoportu to i do stoczni możemy
Mamy jeszcze starych doświadczonych ludzi znających się na fachu zebrać co dobre do kupy i szkolić młodych
Tylko idiota może mieć pomysł odbudowy przemysłu stoczniowego
w oparciu o Gryfię.
Teraz wielcy uczeni i szychy różnych spółek krzaków połączyły siły i lobbuja za spp jako wielką stocznią i to już na starcie jest trupem co już wielokrotnie czyniło
Jedynym wyjściem jest przenieść co dobre z gryfii do Świnoujścia i zbudować na terenach odebranych marsowi porządną stocznie z suchym dokiem , którego nie ma na zachodnim wybrzeżu .
Jest baza NATO , my jako państwo potrzebujemy stoczni wojskowej do tego armatorzy też mogliby lokować zamówienia na bardziej skomplikowane jednostki a w okresach bez zamówień dok mógłby służyć do remontu jednostek dla starej części stoczni
Na wschodzie są stocznie , niektóre nawet bardzo dobre ale są za blisko i bardzo łatwo je zablokować a jak się ma dwa ośrodki to może i drożej ale i łatwiej.
A teraz to co najtrudniejsze, część Szczecinską spuścić razem z długami co je narobiła do klozetu , zabrać z tamtad ludzi którzy chcą pracować rozliczyć tych co doprowadzili do kryzysu i odbudowywać markę Msr a była dobrze przyjmowana .
Oczywiście Szczecin zarówno stara Gryfia i spp oburzą się i to gwałtownie bo to hańba aby taki kawał tortu im uciekł ale już jak wspomniałem swoją szansę już mieli i zawsze spitolili w imię swoich celów .
Mit p.Piotrowskiego jako Supermanagera prysł, kiedy skończył się boom na proste kontenerowce i trzeba było stocznię przestawić na nowe, trudne technologicznie budowy.Zarząd pod jego kierownictwem roli tej nie podołał, a skutek wszyscy zobaczyli w roku 2002.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.