W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie doszło do pożaru na remontowanym tam statku - poinformowały m.in. TVN24, Radio Zet i Radio Szczecin.
Zapaliła się izolacja termiczna w ładowni chłodniowca Green Klipper. Nad statkiem unosiły się obfite kłęby gęstego dymu. Zapaliła się najprawdopodobniej pianka poliuretanowa. Ogień pojawił się na statku około godziny 11.
Akcję gaśniczą podjęła straż zakładowa oraz siedem zastępów Państwowej Straży Pożarnej.
Nie ma dotąd informacji o osobach poszkodowanych w pożarze.
- Na miejscu jest spore zadymienie, to bardzo trudna akcja - informował rzecznik szczecińskiej straży pożarnej kpt. Piotr Tuzimek w wypowiedzi dla Radia Szczecin. - Zgłoszenie o pożarze ładowni statku na wyspie Gryfia otrzymaliśmy o 11.04. Działania były już prowadzone przez zakładową straż pożarną.
Chłodnicowiec Green Klipper należący do norweskiego armatora Green Reefers AS znajduje się w technicznym zarządzie Green Management Sp. z o.o. z Gdyni. Flota armatora składa się z ponad 20 nowoczesnych statków przeznaczonych głównie do transportu ładunków zimnych i mrożonych. Armator operuje głównie na Oceanie Atlantyckim, Morzu Śródziemnym, Bałtyckim i w rejonie Zatoki Meksykańskiej.
Green Klipper przechodzi rozległy remont z dokowaniem. Zakres prac na statku jest złożony i obejmuje m.in. remont całego zestawu sterowego wraz z elementami maszyny sterowej, remont śruby nastawnej, naprawy pokryw lukowych oraz wymiany znacznej części konstrukcji kadłuba wraz z pracami rurarskimi.
Statek wymaga wymiany dużej ilości konstrukcji kadłuba w trudnych rejonach, co sprawia, że jest to zlecenie skomplikowane pod względem organizacyjnym. Ze względu na specyficzną budowę chłodnicowca, przed przystąpieniem do właściwych prac remontowych, należy wykonać liczne prace przygotowawcze, takie jak rozszalowanie ładowni oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe.
Najbardziej skomplikowane prace kadłubowe wykonywane są w rejonach siłowni i studzienek ładowni, a szczególnie trudnym miejscem na statku jest część dziobowa, gdzie wymieniane będą elementy konstrukcji łącznie z głównymi elementami tunelu steru strumieniowego.
rel (MARS), PBS
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.