Wärtsilä podpisała kontrakt na budowę statku wsparcia głębokowodnych prac podwodnych (deep water dive support vessel) ze spółką Shanghai Bestway Marine Engineering Design Co Ltd. Specjaliści z fińskiego biura zaprojektują ją dla China Shanghai Salvage Bureau (SSB), jednej z najpoważniejszych i największych firm ratownictwa morskiego w Chinach. Kontrakt zawarto w ubiegłym miesiącu.
Nowa jednostka zaoferuje unikalną kombinację możliwości: posłuży do układania rurociągów na dnie morza i prac konstrukcyjnych odbywających się na głębokości do 6 tys. metrów, a także nurkowania saturowanego (SAT diving), pozwalającego na kilkudniową pracę dwudziestu czterech specjalistów przy użyciu komór dekompresyjnych połączonych bezpośrednio z dzwonami nurkowymi. Dzięki temu zmniejszone zostanie ryzyko choroby dekompresyjnej, której występowanie jest możliwe podczas pracy na bardzo dużych głębokościach. Będzie to pierwsza na świecie jednostka umożliwiająca tego typu działania.
- Nowa, specjalistyczna jednostka nie tylko znacznie uatrakcyjni naszą dotychczasową flotę, ale umożliwi też na przeprowadzanie operacji na bardzo głębokich wodach i często w trudnych warunkach. Wierzymy, że projekt Wärtsilä spełni nasze wszystkie wymagania - przyznał Huang Yan, dyrektor Deep Diving Technology Development Center, SSB.
Wärtsilä Ship Design dysponuje rozległą wiedzą i ponad 40-letnim doświadczeniem. Imponująca lista referencyjna firmy obejmuje ponad 4000 zbudowanych statków, opartych na innowacyjnych i opłacalnych rozwiązaniach, zgodnych z aktualnymi wymogami dotyczącymi ochrony środowiska.
AL, rel (Wärtsilä)
Ilustr.: Wärtsilä
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.