W styczniu żadna z koreańskich stoczni nie pozyskała nowych zamówień na budowę statków. Początek roku to tradycyjnie trudny okres dla stoczni, ale teraz oznaki kryzysu są szczególnie widoczne.
Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku z powodu kryzysu na rynku żeglugowym, którego skutki zaważyły również w branży stoczniowej, największe koreańskie stocznie takie, jak Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering i Samsung Heavy Industries odnotowały wyraźny spadek obrotów, co przełożyło się na ich sytuację finansową. Problemem jest także utrzymujący się od dłuższego czasu spadek cen ropy naftowej, co z kolei znajduje odbicie w zmniejszeniu zamówień na rynku offshore.
Wartość portfela Hyundai Heavy Industries na rok 2016 wynosi 19,5 mld dolarów, dla porównania w roku 2014 było to 23,5 mld dolarów. Również wartość portfeli zamówień dwóch pozostałych koreańskich stoczniowych gigantów na rok 2016 są wyraźnie mniejsza niż w latach poprzednich.
InfoMare.pl