Stocznie, Statki

Fiński koncern Wärtsilä wyposaży serię 15-stu barek, które zostaną wyczarterowane przez Shell Trading Rotterdam B.V. (Shell). Umowa z Wärtsilä została zawarta w grudniu. 

Wärtsilä dostarczy m.in. 6-cylindrowe silniki dual-fuel Wärtsilä 20 (dwupaliwowe, co oznacza, że będą mogły funkcjonować, wykorzystując konwencjonalne paliwo, ale także ekologiczne i ekonomiczne LNG), skrzynie biegów oraz śruby nastawne. Dostawy do stoczni rozpoczną się w czerwcu przyszłego roku. Jak czytamy w komunikacie prasowym Wärtsilä - kadłuby barek budowane są w Stoczni Rzecznej Centromost w Płocku, a ich wyposażenia dokona holenderska stocznia z grupy VEKA Group, do której należy większościowy pakiet udziałów w spółce Centromost. 

110-metrowe barki zostały zaprojektowane z myślą o zwiększeniu wydajności i bezpieczeństwa, elastyczności i niskich kosztach eksploatacji. Firma Shell wyczarteruje je, aby wesprzeć rosnącą działalność i efektywność m.in. w rejonie ARA (Antwerpia, Rotterdam, Amsterdam).

Wszystkie jednostki zostaną przekazane do połowy 2018 roku.

AL, rel (Wärtsilä)

+1 Czemu nie w Polsce
co to za dziwna moda a może brak ambicji aby od A do Z zrobić to w Polsce
Czy to ma być ten wielki sukces nowego przemysłu okrętowego jaki pozostał po Platformie . Czy to jest sukces gdzie on jest ja go nie widzę.
29 grudzień 2015 : 11:10 tak to widzę | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0653 4.1475
EUR 4.2698 4.356
CHF 4.5835 4.6761
GBP 5.1114 5.2146

Newsletter