Fiński koncern Wärtsilä wyposaży serię 15-stu barek, które zostaną wyczarterowane przez Shell Trading Rotterdam B.V. (Shell). Umowa z Wärtsilä została zawarta w grudniu.
Wärtsilä dostarczy m.in. 6-cylindrowe silniki dual-fuel Wärtsilä 20 (dwupaliwowe, co oznacza, że będą mogły funkcjonować, wykorzystując konwencjonalne paliwo, ale także ekologiczne i ekonomiczne LNG), skrzynie biegów oraz śruby nastawne. Dostawy do stoczni rozpoczną się w czerwcu przyszłego roku. Jak czytamy w komunikacie prasowym Wärtsilä - kadłuby barek budowane są w Stoczni Rzecznej Centromost w Płocku, a ich wyposażenia dokona holenderska stocznia z grupy VEKA Group, do której należy większościowy pakiet udziałów w spółce Centromost.
110-metrowe barki zostały zaprojektowane z myślą o zwiększeniu wydajności i bezpieczeństwa, elastyczności i niskich kosztach eksploatacji. Firma Shell wyczarteruje je, aby wesprzeć rosnącą działalność i efektywność m.in. w rejonie ARA (Antwerpia, Rotterdam, Amsterdam).
Wszystkie jednostki zostaną przekazane do połowy 2018 roku.
AL, rel (Wärtsilä)
Czy to ma być ten wielki sukces nowego przemysłu okrętowego jaki pozostał po Platformie . Czy to jest sukces gdzie on jest ja go nie widzę.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.