Norwegian Cruise Line, właściciel Norwegian Escape, nawiązał współpracę z Yara Marine Technologies, co zaowocowało montażem największego na świecie systemu odsiarczania spalin na jednym z wycieczkowców amerykańskiego operatora.
Montaż tzw. scrubber'ów, czyli płuczek spalin - systemów wyłapujących przede wszystkim najbardziej szkodliwe związki siarki, odbył się na największym wycieczkowcu we flocie amerykańskiego operatora Norwegian Cruise Line - Norwegian Escape. Dzięki temu będzie bardziej przyjazny dla środowiska, a zainstalowane systemy pozwolą na ograniczenie emisji siarki nawet o 99%.
Norwegian Escape może przewozić do 4 248 pasażerów i 1 651 członków załogi. Zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu wynosi około 11 t/h, natomiast napędzany jest silnikiem o równoważnej mocy 1 tys. samochodów.
Yara Marine Technologies z siedzibą w Norwegii proponuje rozwiązania przemysłowe i zarazem ekologiczne w celu poprawy jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji siarki z przemysłu, czy transportu. Założona w 1905 roku, dziś jest obecna na całym świecie z 12 tys. pracownikami i ofertą skierowaną do ponad 150 krajów.
Dane techniczne Norwegian Escape:
Długość całkowita: 334,6 m
Szerokość: 41,4 m
Zanurzenie: 11,6 m
Tonaż pojemnościowy brutto: 164 600
Maksymalna prędkość: 22,5 węzłów
Liczba kabin: 2100
Liczba pasażerów: 4 248
AL