Szczeciński armator Euroafrica Shipping Lines powiększy swoją flotę o dwa kolejne statki. Będą one eksploatowane na Linii Afryki Zachodniej, regularnego połączenia z Europy do portów, takich jak: Abidjan, Tema, Lagos i Douala. Ich przejęcie nastąpi prawdopodobnie na przełomie września i października.
Statki zakontraktowane przez armatora to wybudowane w 2007 roku dwie jednostki wielozadaniowe (ang. Multipurpose Dry Cargo Carrier) o 17 323 ton nośności: Australiaborg i Asiaborg, należące do znanego, holenderskiego armatora Royal Wagenborg (w marcu br. roku do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trafiły dwie bliźniacze jednostki tego samego armatora, o czym informowaliśmy na łamach Portalu Morskiego. Były to masowce Vaasaborg i Vancouverborg, na których zakres prac obejmował m.in. remont pokryw lukowych, remont urządzeń i systemów statków oraz naprawy kadłubowe).
Australiaborg i Asiaborg, które dołączą niebawem do floty szczecińskiego armatora Euroafrica, mają po 143 m długości, 21,5 m szerokości, 9,69 m zanurzenia oraz posiadają trzy 60-tonowe dźwigi. Zakup ten poszerzy ofertę przewozową afrykańskiej linii, w której skład aktualnie wchodzi pięć statków: Szafir, Granat, Emerald, Nefryt oraz Onyx. Wszystkie mają długość 113 metrów i nośność 9597 ton.
Po finalizacji kontraktu i przejęciu statków od Holendrów armator będzie posiadał już w sumie 11 jednostek: pięć drobnicowców, dwa statki wielozadaniowe, jeden kontenerowiec i trzy promy. Wszystkie w znaczącym stopniu przyczynią się do umocnienia pozycji rynkowej.
AL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.