MacGregor - wchodzący w skład światowego lidera Cargotec (fińskiego przedsiębiorstwa produkującego maszyny, dźwigi i podnośniki) ogłosił zdobycie kontraktu na wyposażenie zoptymalizowanych systemów przeładunkowych na pięciu kontenerowcach o pojemności 10 500 TEU. Zamówienie opiewa na kwotę 21 mln dolarów.
Statki są aktualnie budowane w Korei Południowej w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries dla niemieckiego operatora Hapag-Lloyd. Co ciekawe, każdy z nich będzie w stanie pomieścić do 2100 kontenerów chłodniczych. Pod koniec sierpnia informowaliśmy na łamach Portalu Morskiego o tym największym w historii zamówieniu Hapag-Lloyd na kontenery chłodnicze, których będzie aż 6 tys. Znajdują one zastosowanie przy transporcie produktów wymagających odpowiedniej temperatury (m.in. warzyw, owoców i produktów farmaceutycznych).
Czytaj też: Hapag-Lloyd złożył zamówienie na 6 tys. kontenerów
Dostawa samych kontenerowców planowana jest w okresie od października 2016 roku do maja 2017. Będą eksploatowane na trasie do i z Ameryki Południowej. Zoptymalizowany system MacGregor dla każdego nowego statku będzie składać się m.in. z pokryw lukowych, pomostów do mocowania kontenerów oraz twistlock’i ("zamki" do mocowania naroży kontenerów). Ponadto system wsparcia technicznego w całym okresie eksploatacji.
Czytaj też: Grimaldi Group otrzyma nowe statki. Ich wyposażeniem zajmie się MacGregor
Hapag-Lloyd, armator z bogatymi tradycjami i długą historią, jest znaczącym graczem na rynku w morskich przewozach kontenerowych. W swojej flocie posiada blisko 190 statków kontenerowych.
AL