Fiński armator Finnlines, z grupy armatorskiej Grimaldi, zawarł z Wartsila kolejny kontrakt na dostarczenie systemów płuczek spalin, tzw. scrubberów, dzięki czemu statki zostaną dostosowane do obowiązujących od 1 stycznia 2015 r. regulacji.
Zgodnie z tymi przepisami, dopuszczalna emisja związków siarki nie może przekraczać 0,1 procent. Normy te obowiązują w niektórych strefach (tzw. SECAs - Sulphur Emission Control Areas), m.in.: na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche.
Nowe zamówienie Finnlines nie jest pierwszym, dotyczącym płuczek spalin od czołowego dostawcy - Wartsila. W 2014 roku został podpisany podobny kontrakt. Wówczas dotyczył on 10 jednostek ro-ro, które zostały wyposażone w scrubbery Wartsila oraz Alfa Laval.
Czytaj też: Finnlines zainstaluje scrubbery na ro-paxach klasy Star
Warto dodać też, że armator w tym roku po raz kolejny zlecił ich montaż polskiej stoczni.
Czytaj też: Scrubbery montowane w trójmiejskich stoczniach
Realizację nowego zamówienia zaplanowano na 2016 rok.
AL