Finnlines po raz kolejny powierzył Stoczni Remontowej Nauta montaż scrubbera, czyli płuczki spalin na swoim statku typu ro-ro. 14 sierpnia do stoczni przybyła jednostka Finnmerchant. Jest to już siódma jednostka tego armatora, na której Nauta zamontuje system odsiarczania spalin.
W zakres zlecenia wchodzą także prace remontowe niekolidujące z montażem systemu do oczyszczania spalin. Armator kupił ten statek w styczniu tego roku. Finnmerchant ma 193 m długości i 26 m szerokości, został wybudowany w 2003 r.
Warto przypomnieć, że od listopada 2014 do marca 2015 Nauta zamontowała podobne urządzenia na sześciu innych statkach należących do Finnlines.
Prekursorem, nie tylko w Polsce, ale na skalę europejską, a nawet szerszą, w komercyjnych (nie eksperymentalnych) instalacjach płuczek spalin i wciąż jednym z liderów na tym - powoli już nasycającym się - rynku usług stoczniowych, jest Remontowa SA z Gdańska. Przeprowadziła ona już instalacje scrubberów na ok. 40 statkach. Wkrótce zrealizuje kolejne podobne zlecenia.
Armatorzy decydują się na przebudowę, jako alternatywę dla stosowania droższego paliwa o niskiej zawartości siarki, w związku z koniecznością dostosowania statków do wymagań przepisów dyrektywy siarkowej, które od początku tego roku obowiązują w rejonie Morza Bałtyckiego, Północnego i Kanału La Manche.
rel (MS TFI), AL, PBS