Stocznie, Statki

Pojawiły się kolejne informacje na temat nowego promu, który w niedalekiej przyszłości ma pływać w barwach Wasaline, a wraz z nimi nowe wizualizacje statku, który będzie służył do obsługi połączenia Vaasa-Umeå.

Nowoczesny statek będzie posiadał otwarty pokład rufowy. Pasażerowie będą mieli do swojej dyspozycji obszerny taras, przewidziane są także restauracje oraz gwarantujące najwyższy komfort kabiny. Wzdłuż burt zamontowane zostaną odbojnice.

Jak wyjaśniają projektanci statku, planowana konstrukcja jest pod wieloma względami znacznie bardziej wymagająca niż w przypadku innych statków. Jednostka będzie służyła wyłącznie do obsługi jednej trasy i musi wpisać się w oczekiwania wielu różnych grup, które będą korzystały z tego połączenia. Są wśród nich pasażerowie podróżujący w celach biznesowych, rodziny z dziećmi, kierowcy pojazdów ciężarowych czy turyści.

Zgodnie z pojawiającymi się informacjami, prace związane z projektem mają wejść wkrótce na nowy etap. W kolejnej fazie, określanej mianem projektu podstawowego, będą one już bardziej szczegółowe. Po zakończeniu tego etapu rozpocznie się ostateczne projektowanie konstrukcji statku. Gdy ten rozdział dobiegnie końca, na podstawie zgromadzonej dokumentacji będzie można przystąpić do budowy statku.

Nowoczesny prom, który będzie kursował pomiędzy miastem Vaasa w Finlandii a szwedzkim portem Umeå, powstanie w ramach projektu „Midway Alignment of the Bothnian Corridor” – finansowanej przez Unię Europejską inicjatywy, która ma zagwarantować bezpieczny, przyjazny dla środowiska i zrównoważony transport w ramach Korytarza Botnickiego. Jest to priorytetowy szlak, który ma pozwolić na integrację transportu skandynawskiego z innymi ośrodkami w Europie.

Jednym z podmiotów odpowiedzialnych za projekt statku jest firma Wärtsilä. Już 4 sierpnia ub.r. podpisana została umowa, na mocy której ta fińska firma, która zajmuje się m.in. produkcją silników okrętowych oraz dostawą usług w przemyśle morskim, zaprojektuje jednostkę, która będzie pływać po wodach Zatoki Botnickiej.

Zgodnie z założeniami, nowy prom typu ro-pax ma zostać wyposażony w rozwiązania, które będą przyjazne dla środowiska. Jego projekt ma być pod wieloma względami innowacyjny i – jak poinformowali przedstawiciele fińskiego koncernu – zagwarantować ma elastyczność operacyjną, która pozwoli nowej jednostce dostosowywać się do zmieniającego się w ciągu roku zapotrzebowania na usługi transportowe.

Faza związana z projektowaniem nowego promu ma się zakończyć jeszcze w II kwartale 2015 r.

PromySkat

Źródło: Vasabladet

Ilustr.: Wärtsilä

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter