Prawo, polityka

Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury, odpowiedzialny za sektor gospodarki morskiej i wodnej był gościem dzisiejszej audycji „Rozmowy pod Krawatem” w Radiu Szczecin. Minister był pytany m.in. o budowę promów w Szczecinie w ramach programu „Batory” i sytuację branży stoczniowej.

Program „Batory” rozpoczął się oficjalnie w połowie 2017 roku w Szczecinie, kiedy to premier Mateusz Morawiecki symbolicznie wbił stępkę pod budowę nowego promu. Program miał stymulować rozwój technologii, projektowania i budowy polskich statków i konstrukcji morskich. Program zakładał m.in. budowę promów pasażerskich dla polskich armatorów.

Marek Gróbarczyk zapytany, czy decyzja o likwidacji Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nie przekreśliła pomysłu budowy promów w Szczecinie, podkreślał, że trwają negocjacje z armatorami, którzy mają składać zamówienia na statki.

Program Batory cały czas funkcjonuje. Przede wszystkim nastąpiła jego konsolidacja w postaci połączenia dwóch armatorów, jeśli chodzi o możliwości inwestycyjne, stworzenie spółki Promy Polskie. To przede wszystkim odpowiedź na obecną sytuację na rynku, bo rynek promowy bezwzględnie się zmienił. Możemy powiedzieć, że PŻB najbardziej odczuło zeszłoroczną dekoniunkturę i to głównie rynek pasażerski ucierpiał. W związku z tym przebudowa naszej struktury promowej, przede wszystkim na tą towarową i przewóz tirów, i myślę, że niebawem będziemy mogli podać szczegóły, jeśli chodzi o realizację nowych promów. To musi nastąpić, bo potrzebują tego armatorzy – mówił Marek Gróbarczyk.

Zapytany o to, dlaczego nie udało się zrealizować tego do tej pory, odpowiedział:

Przede wszystkim problem dotyczył sytuacji stoczni. Nie da się ukryć, że lata, w których rządziła Platforma Obywatelska, doprowadziły do ogromnego załamania na rynku stoczniowym i były one nieprzygotowane do realizacji tego zadania. (…) Dla nas bezwzględnie priorytetem jest odbudowa przemysłu stoczniowego.

Posłuchaj całej audycji >>>

AL, Radio Szczecin

 
-1 Promy
Chlopina jeszcze dlugo bedzie bredzil o po?
03 marzec 2021 : 11:54 wesoly romek | Zgłoś
+34 Zbuduj stocznie wesoly romek
to zrozumiesz co to jest za wysilek. A potem pozwol komus ja zniszczyc, gwarantuje ci, ze da sie to zrobic jednym ruchem, zwolnic wszystkich i wyslac do strzyzenia psow. Po wojnie wiele rzeczy odbudowywano dziesiatkami lat, a wielu rzeczy w ogole nie odbudowano. a front szedl szybko i szybko niszczyl.
03 marzec 2021 : 12:59 Dziaders | Zgłoś
-4 bredzisz
Tak jak w 2017, tak cztery lata póżniej ".... Dla nas bezwzględnie priorytetem jest odbudowa przemysłu stoczniowego..."Przez ten czas w ramach "odbudowy" skasował Stocznię w Świnoujściu
"... Po wojnie wiele rzeczy odbudowywano dziesiatkami lat..." PO WOJNIE ! Chyba, że potraktujesz poważnie hasło pisu "Polska w ruinie".
03 marzec 2021 : 13:43 maciek2 | Zgłoś
+17 Nie bredze
Latwo sie niszczy ciezko buduje. Po upadku duzych stoczni co takiego zbudowali polscy okretowcy? Pomijam Remontowa, to jest pozostalosc po komunie, jedna, ktora przezyla. Crist? Jakie biuro projektowe ma Crist? Zadnego, robia dla niego biura zewnetrzne, jesli w ogole, bo wiekszosc roboty to spawanie. Latwo sie niszczy. Wez samochod, otworz wlew oleju i nasyp do srodka piasku. A jak juz zniszczysz silnik, to go napraw. Bardzo latwo sie niszczy a bardzo trudno odbudowuje. Ktos kto tego nie rozumie jest glupcem, ktory pewno na wszystko pozwoli. Bedzie rozwalal myslac, ze robi dobrze. A co do wojny, to tylko przyklad. Bylem na zamku w Malborku rok temu, wlasnie odresaurowali czesc kosciola, ktory zostal odbudowany po zniszczeniach 2WS. Ponad 70 lat to trwalo. Stocznia czlowieku to nie marjan ze spawarka, to mnostwo ludzi, ktorych trzeba koordynowac. W Szczecinie praktycznie jest pozamiatane i oni se w stope strzelili idac do Szczecina. Tym bardziej, ze tam sa ludzie jak Rafal Z.
03 marzec 2021 : 14:26 Dziaders | Zgłoś
+2 StoGda
Crrist nie posiada swojego biura projektowego tak jak większość stoczni. Stale współpracuje z biurem o nazwie StoGda, wywodzącym się z byłych pracowników biur projektowych stoczni z Gdyni oraz Gdańska.
03 marzec 2021 : 16:08 Zenek | Zgłoś
+14 Tak wiem wiec Crist nie ma swojego biura
Dokladnie jest jak piszesz, Stogda wyszla z gdanskiej, stad nazwa, tak jak wszystkie biura w Polsce sa pozostaloscia po przemysle okretowym, po komunie. Ale Crist nie zbudowal swojego biura, zaczeli od tluczenia kadlubow i w zasadzie dalej to robia. Jak im trzeba biura, to nie maja swojego, maja Stogde. Stogda na marginesie robila projekt tego promu i jakos tego projektu nie ma. A co do Soldka (odpowiedz do Jato) no chlopie dokladnie tak jest. Ale to wynika z ludzi. Po wojnie ludzie chcieli cos budowac, to nie rzad budowal po wojnie, tylko ludzie. I tak samo dzis, to ludzie maja budowac, ale ci rechocza i smieja sie jak jakies przyglupy. Z przyglupami nie zbudujesz statku. O tym mowie. Po wojnie byli inni ludzie, nie to co teraz, kaleki po PRL, ktore oczekuja, ze im rzad ma wszystko dac a oni w zamian nie chca nic dac od siebie. Kase chca brac, ale statkow juz nie chca robic.
03 marzec 2021 : 18:10 Dziaders | Zgłoś
-7 W SZCZECINIE NA TERENACH PO PAPIERNI Skolwin!!!
BEZ PRAKTYCZNIE SPRZENTU sównic POCHYLNI itp. Trzepią całkiem spore kadłuby dla stoczni Holenderskich. Czy całe sekcje. A NA TERENACH PO STOCZNI SZCZECIŃSKIEJ NAWET KADŁUBÓW NIE UMIEJĄ ZBUDOWAĆ TO OCZYM TU MOWA...
03 marzec 2021 : 20:51 Marek Pi | Zgłoś
+8 No mowie, ze ekspertami od okretownictwa sa spawacze
ew. marynarze. Panie spawaczu, warsztat spawalniczy, ktory trzepie sekcje dla Holendrow, pod projekt holenderski to nie to samo co stocznia ktora ma zbudowac statek. Stocznia to miejsce gdzie pracuje mnostwo ludzi poczynajac od robotnikow, monterow, spawaczy, wozkowych, dzwigowych, kierowcow platform samojezdnych, majstrow, elektrykow, automatykow, elektronikow, malarzy, piaskarzy idac ciut dalej do inzynierow, technologow, automatykow, elektronikow, programistow, statecznosciowcow, wytrzymalosciowcow, rurarzy, wyposazeniowcow itd. Logistyka, zamowiena, lancuch dostaw, urzadzenia, silniki, wirowki, specyfikacje materialowe na wszystko itd itd - stocznia i budowac w pelni wyposazonego statku to nie to samo co wyspawac kadlub dla Holendra panie spawaczu. Tragedia, Lem powiedzial, ze dopoki nie uzyl internetu to nie wiedzial jak wielu na swiecie jest ******.
03 marzec 2021 : 21:07 Dziaders | Zgłoś
-8 CZYLI JAK SAM MÓWISZ W SZCZECIŃSKIEJ STOCZNI NAWET SPAWACZY NIE MA
Panie Dziaders.... Skoro nawet kadłuba zbudować nie UMIĄ. To po co ta stocznia wogule istnieje? TERAZ TO SIĘ ZOWIE GRYFIA.... CZYLI JEDNA WIELKA PATOLOGIA.
03 marzec 2021 : 21:55 Marek Pi | Zgłoś
+11 Wogule to oni tam mjeli statek
zbódować a nie kadłup. I to taki statek, ktury miau mjeć wyporność całej polskiej prodókcji okrentowej rocznej. Ta stocznia nie istnieje pszeciesz, zbankrótowała i jej nie ma. A rze państwo przejeło tereny to sprawa wturna. Tak Szczecin to jedna wielka patologia a na jej czele kroczy pan Rafał Z.
03 marzec 2021 : 22:13 Dziaders | Zgłoś
+2 Ro-pax 199metrów dlugi szeroki na 23.4 metra
Zbudowany w 2001 r. w Stoczni Szczecińskiej prom Sirena Seaways (znany wcześniej jako Golfo Dei Delfini i Dana Sirena) pływa dla DFDS. Więc potrafili w Szczecinie budować takie statki!!!!
03 marzec 2021 : 23:27 Marek Marek | Zgłoś
+13 Tak
Kiedyś potrafili, a dziś już ich nie ma. PO ich wygoniła do Norwegii, Niemiec itd. Inni przeszli na emeryturę lub umarli i nie wychowali następców, bo nie mieli gdzie. Likwidacja stoczni spowodowała, że padło też szkolnictwo branżowe. I tu się kółko zamyka. Pozostał jedynie rechot samozwańczych ekspertów w rodzaju wspomnianego pana Z., opłacanego przez podatników, bo prywatna firma z branży morskiej nie chciała go dłużej zatrudniać.
04 marzec 2021 : 06:51 insajder | Zgłoś
+14 Potrafili
No mowie, ze bylo minelo. Jak sie cala ta ekipa rozjedzie, to wez to potem zawolaj do pracy z powrotem. Szczegolnie jak wszyscy wkolo szydza i kpia. Do glupiego magazynu trudno znalezc pracownika z uprawnieniami na wozki a co dopiero do stoczni, ktora wymaga setek specjalistow. Tym bardziej, ze tam w Szczecinie takie clowny jak pan Rafal Z caly czas wszystko torpeduja. Jaki czlowiek chce pracowac w firmie wyszydzanej i wysmieewanej przez wszystkich. pan gxc powie ze chce miec od ministra pochylnie, hale, organizacje pracy, a sam minister ma go uczyc obslugi autocada. A jak nie to bedzie sie smial i szydzil. Bylo minelo, Szczecin jest zaorany. Biedronki tam stawiaja i to tylko dlatego, ze ktos zrobil jeden projekt dla Biedronki i wszedzie robia takie same.
04 marzec 2021 : 06:53 Dziaders | Zgłoś
-2 tak myślę
Żeby taką strukturę jaką była Stocznia zniszczyc i nie pójśc za to siedzieć to jest też nie byle jaka umiejętność.Strach podejmować się odbudowy wiedząc że między nami są bezkarni, źli ludzie ,którzy gotowi są dokonać zniszczenia jeszcze raz.Zrobią do bez wahania nauczeni, że za wyrządzone zło nie ponoszą odpowiedzialności.
04 marzec 2021 : 09:37 bezmaski | Zgłoś
+6 a ponosza?
Jaka odpowiedzialnosc poniosl taki Najsztub jadac autem bez OC i przegladu technicznego i potracajac nim babcie? Zadnej, NIEWINNY jest. Polska to dziki kraj, w ktorym dobrze zyje sie cwaniakom, zlodziejom i oszustom. A uczciwi *****zy musza od rana do wieczora niewolniczyc na te "kaste".
04 marzec 2021 : 12:00 Dziaders | Zgłoś
-12 A jaką O'bajtek, czy sam prezes, władca dwóch wież
i dziesiątki czy setki innych dobrozmianowców. Nie rozśmieszaj.
04 marzec 2021 : 19:19 AA | Zgłoś
-3 Lanie wody
Pomyśleć, że Sołdka zbudowano 4 lata po II WŚ. Stocznie były zrujnowane i rozszabrowane, nie było fachowców i nie było doświadczenia, a jednak statek zbudowano. PiS rządzi już blisko 6 lat, niedługo też minie 4 rocznica uroczystego położnia stępki, a o promach ani widu, ani słychu. Teraz Gróbarczyk chce pływać po Baltyku progarmem Batory. Można też popływać sobie Dobrą Zmianą i to dobrze popływać, szczególnie na lanej wodzie.
03 marzec 2021 : 16:42 Jato | Zgłoś
-6 TERAZ GROBARCZYK CHCE ZWYKŁY RO RO BUDOWAĆ!!!
ZNOWU ZMIANA KONCEPCJI. A ZWYKŁY RORO TO W 12 MIESIECY KARZDA STOCZNIA TRÓJMIEJSKA JEST Wstanie zbudować. Czyta ministra i z jego wypowiedzi to wychodzi "To przede wszystkim odpowiedź na obecną sytuację na rynku, bo rynek promowy bezwzględnie się zmienił. Możemy powiedzieć, że PŻB najbardziej odczuło zeszłoroczną dekoniunkturę i to głównie rynek pasażerski ucierpiał. W związku z tym przebudowa naszej struktury promowej, przede wszystkim na tą towarową i przewóz tirów, i myślę, że niebawem będziemy mogli podać szczegóły, jeśli chodzi o realizację nowych promów. To musi nastąpić, bo potrzebują tego armatorzy – mówił Marek Gróbarczyk."
03 marzec 2021 : 20:31 Marek Pi | Zgłoś
+8 Zadna stocznia nie jest w Polsce w stanie tego zbudowac
Chyba, ze sie wszyscy na raz polacza. Ale i to watpie. Takie promy maja 200m tak mniej wiecej. Gdynia takie budowala, ale juz nie buduje. Bo jej nie ma. Tak, mysle, ze przewoz towarowy bedzie wazniejszy, zmiany w swiecie ida takie, ze bedziemy siedziec po domach i pracowac, predko nas z tej izolacji nie wypuszcza. Takie czasy, ze cala gra idzie o zmiene lancucha dostaw a nie komfort ludkow. I to nie jest zwykly roro, bo ma sporo pokladow, a tymczasem w Polsce buduje sie statki jednopokladowe.
03 marzec 2021 : 20:34 Dziaders | Zgłoś
-4 Dziadres na premiera
Okazuje sie, że jedynym specjalistą w Państwie PiS znającym się na budownictwie okrętowym i generalnie na biznesie i to nie tylko w koncernie naftowym Orlen, jest Dziaders. Moje gratulacje.
03 marzec 2021 : 21:23 Jato | Zgłoś
+30 Nie jest jedynym
Prawdą jest jednak, że prawdziwych fachowców brakuje, a ci nieliczni nie pchają się przed kamery i na łamy. W mediach królują polityczni zadymiarze, niestety, bez pojęcia o gospodarce morskiej. I ich szkodliwa narracja jest powielana przez laików.
04 marzec 2021 : 06:55 insajder | Zgłoś
-16 Nie tak dawno w kiepsko dzialajoncej stoczni Gdańsk zbudowano.
Promy Fjord Line: Bergensfjord i Stavangerford zbudowane i wyposażone w Stoczni Gdańsk otrzymały dwie najwyższe noty w indeksie World Ports Climate Environmental Ship Index (ESI). Warto nadmienić, że indeks został przyznany 3 194 jednostkom. Za szczególnie ekologiczne statki uważa się te, których ESI jest wyższy od 50 punktów.
Promy Bergensfjord i Stavangerford działające na LNG, są napędzane czterema gazowymi silnikami Rolls-Royce BV12PG, które działa we współpracy z wysoce wydajnym Rolls-Royce Promas zintegrowany z układem sterującym.Prom 170metrow
03 marzec 2021 : 21:27 Marek Pi | Zgłoś
+17 Taaaa
Niedawno czyli w 2011-2013, to juz dekada... Z wiki: MS «Bergensfjord» er en cruiseferge tilhørende Fjord Line. Skroget ble bygget av Stocznia Gdańsk, og resten av byggearbeidet ble gjennomført av Bergen Group Fosen. Czyli: KADLUB wyprodukowano w Stoczni Gdansk a reszte prac wykonano w Bergen Group Fosen. Do tego projekt byl norweski, wiec nawet kadluba nie sprzedalismy, bo to byl ich projekt kadluba. Prace spawalnicze sprzedalismy, generujac mnostwo CO2. Rolls Royce to tez z Bergen, ty sie chwalisz tym co jest norweskie a nie polskie.
03 marzec 2021 : 21:39 Dziaders | Zgłoś
-12 A MYŚLISZ ŻE SKĄD WEZNIESZ CZĘŚCI DO ZROBIENIA STADKU
JA SIĘ NIE CHWALE TYLKO MÓWIĘ ŻE TERAZ PROM TO NIE STATEK KOSMICZNY.... WTEDY ZNISZCZONA STOCZNIA POTRAFIŁA WSZYSTKO DO KUPY POSKŁADAĆ I ZAMONTOWAĆ. TE PROMY ZOSTAŁY PRAKTYCZNIE W CAŁOŚCI WYPOSAŻONE W POLSCE. WSZYSTKIE SYSTEMY RURARSKIE SILNIKI STERY STRUMIENIOWE SYSTEMY BALASOWE ORAZ PRZECIW PRZECHYLOWE ITP. BYŁY ZAMONTOWANE W POLSCE. STOCZNIA FOSEN ROBIŁA TYLKO KAJUTY I WYPOSAŻENIE MOŻNA POWIEDZIEĆ HOTELOWE... WIĘC JA NIE WIEM CZEGO SIĘ CZEPIASZ. A PROJEKT TO MOŻNA POWIEDZIEĆ ŻE ZA KOMUNY NIC NIE ZBUDOWANO BO NA WSZYSTKO BYŁY TYLKO LICENCJE I ZAGRANICZNE PROJEKTY. NP. SILNIKI SLUZAR czy Fiat2112ssf CZY BUDOWA HUTY KATOWICE (prawie wszystko pochodziło z zagranicy). TAK SAMO NIEMCY MOGĄ MÓWIĆ ŻE PASSAT NIE JEST ZROBIONY W NIEMCZECH BO JEST ZMONTOWANY Z CZĘŚCI WYTWORZONYCH NA CAŁYM ŚWIECIE.
03 marzec 2021 : 22:18 Marek Pi | Zgłoś
-1 Promy
W kwestii promów Minister zaczął podobnie jak premier Szydło cytat: "Przez 8 minionych lat ....." Minęło kolejnych 5,5 lat i nadal brak odpowiedź na pytanie: Kiedy przedsiębiorstwa państwowe PŻM i PŻB wzbogacą swoją flotę o duże promy, gwarantujące tym armatorom utrzymanie i wzmocnienie swojej pozycji ?
Mam wrażenie, że ten minister do końca swojej kadencji w rządzie (jako sekretarz stanu) będzie nadal promował jedynie swoją niemożność. W powyższej wypowiedzi, jak i w innych dostępnych w sieci, brak jakichkolwiek konkretów o tym co jego departament zrobił lub co chce zrobić , by tą sytuację zmienić, by w końcu Program Batory nie był tylko propagandowym bełkotem.
Jest wielce prawdopodobne, że mając na względzie niepoważne, czysto propagandowe traktowanie przez kolejne pokolenie poltyków problemów gospodarki morskiej, kolejny minister /sekretarz stanu będzie zaczynał swoje wystąpienie od słów:
"Przez 16 minionych lat.........".
03 marzec 2021 : 15:03 Andy | Zgłoś
+18 Facet mowi, ze chce wspierac rozbudowe przemyslu
A w zamian zaraz bedzie wyszydzany i wysmiewany. Za to, ze chce cos zmienic. Taki kraj, tak nie robia Norwedzy Dunczycy, Niemcy, ale tak robia Polacy. I on ma racje, po platformie zostaly zgliszcza, spolki spawalnicze zamiast stoczni. Latwo rozwalic ciezko odbudowac, a wrecz niemozliwe, nie w Polsce, gdzie sami okretowcy szydza i kpia. Uwazam, ze nie powinni juz uzywac pieniedzy na przemysl okretowy, to sa pieniadze wyrzucone w bloto.
03 marzec 2021 : 11:56 Dziaders | Zgłoś
+1 Rozbudowa ?
No tak. Facet chce dobrze i rozwijają się stocznie... Morska Stocznia Remontowa pod młotek, żeby ratować Gryfię, a państwowa Nauta w długach. Tak wygląda odbudowa i rozbudowa stoczni według PiS...
03 marzec 2021 : 12:49 Peperon | Zgłoś
+26 MSR to byla mala stocznia
do tego w zasadzie remontowa - czasami z tego co rozumiem budowali jakies stalowe konstrukcje dla Norwegow jak sie ropa lala strumieniem, ale teraz Norwedzy sami nie oddaja roboty. Co do Nauty, nie wiem jak jest z dlugami, ale chyba roboty maja, czesc remontowa. A nowe budowy przestaly klepac kadluby dla karstensena, bo ten przejal zbankrutowany vistal i sam robi. A co takiego buduja wielkie prywatne stocznie? Kadluby? Tylko Remontowa cos robi ale nikt nie robi takich statkow jak prom 200 metrowy. To wszystko padlo i nie powstanie.
03 marzec 2021 : 12:55 Dziaders | Zgłoś
+11 Odpowiedź
Platfusy zawsze kłamią! To dzięki temu mogli okraść Polaków na miliardy. Dziś jest TVP , więc nie tak łatwo wszystko zakłamać. PIS próbuje odbudować to co zniszczyli złodzieje z PO/ZSL. Negatywne opinie to przede wszystkim komentarze tych co do tego doprowadzili a dziś już nie mogą kraść bo panuje "PISowska dyktatura". Każdy kto przeżył POwski raj , dobrze o tym wie !!!!!
03 marzec 2021 : 13:54 HenryHarry | Zgłoś
-8 Bzdury! Zachlysniety kaczynska propaganda
Co ty czlowieku bredziesz...pojecia nie masz zielonego o tym temacie i ogolnie tej branzy.
04 marzec 2021 : 05:08 Majran | Zgłoś
0 i słusznie,
bo on tylko mówi, roboty przez te 5 lat jakoś nie zauważyłem .... Może niech zmieni zawód i zastąpi Holecką w Wiadomościach, tam też płacą za mówienie .... tyle tylko, że od niej nic więcej się nie wymaga. Bycie ministrem zobowiązuje.
03 marzec 2021 : 19:25 gxc | Zgłoś
+7 ?
Minister ma budować statki? Puknij się w głowę.
04 marzec 2021 : 07:02 insajder | Zgłoś
-1 Minister
Ma stwarzać warunki i ułatwiać firmom prywatnym i jeśli bedą państwowym odbudowę przemysłu okretowego a nie go niszczyć
Kazdy rok z coraz mniejszym tonażem wodowanym to trudniejsza potem obudowa.
A jak nie potrafi WON z posady ministerialnej,
Nie tylko bierze pieniadze za nic ale także okrada przyszłe pokolenia z szans na konkurowanie w nowoczesnym świecie.
Ale najgorsze bo porażające jest tolerowanie bezkarności przez PIS takiego nieudacznika....
22 kwiecień 2021 : 16:37 Polak mały | Zgłoś
-15 Dziaders, masz rację
Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się przemęcza, dla naszego klubu, prezes Marek Gróbarczyk, naszego klubu „Tęcza”. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki!
04 marzec 2021 : 09:24 Aa | Zgłoś
-11 Cytuje prorytetem jest odbudowa przemysłu stoczniowego który teraz przechodzi dużą rozbudowę
pytanie za 100 punktów czy ktoś może pokazać ta dużą rozbudowę ? bo w stoczniach kompletnie nić nie widać nie ma żadnych inwestycji chyba ,ze to ja się mylę a minister ma rację pytam czy ,rzeczywiście w stoczniach trwa rozbudowa na dużą skalę ?
03 marzec 2021 : 12:00 taka prawda | Zgłoś
+13 Odpowiedź
Kłamliwy bredzisławie! Rozbudowa już nastąpiła za niemieckiego "płemieła Donka". Przecież wszyscy to "widzieliśmy" !!!!!
03 marzec 2021 : 13:58 HenryHarry | Zgłoś
-1 co ty bełkoczesz???
Donek obiecywał marinę na terenie postoczniowym ...., nie słyszałem z jego ust żadnych obietnic odbudowy przemysłu stoczniowego. Ten cymbał na ministerialnym stołku od ponad 6 lat obiecuje, a ciemny lud dalej kupuje te jego głupoty.
03 marzec 2021 : 19:27 gxc | Zgłoś
+10 Dokladnie tak jest jak mowisz
Donek klamal na temat inwestora z Kataru, i nikomu z jego wyborcow to nie przeszkadzalo. Ich wizja polskiego przemyslu okretowego to ZAORAC. Jedno slowo, caly program. Ci ludzie w zasadzie powinni zawrzec swoje lochy na wieki i nie robic sobie z geby cholewy. Jesli sie popieralo takie bezczelne zaoranie przemyslu, to dzis zamknij jape i sie nie odzywaj. Po prostu. Ale siedzi ta hałastra rzy i sie smieje. Z siebie sie smieja, z siebie. A udaja ze z innych.
03 marzec 2021 : 19:59 Dziaders | Zgłoś
+27 Nie ma inwestycji?
W Gryfii trwa największa inwestycja od 30 lat!
04 marzec 2021 : 07:06 insajder | Zgłoś
-7 1 kwietnia
1 kwietnia jest za miesiąc. Nie wiem co bierze, czy co podają Panu Gróbarczykowi, ale to musi być mocny towar. Facet odleciał jak prom... kosmiczny.
03 marzec 2021 : 12:07 SSN | Zgłoś
+16 Odpowiedź
O ile ja dobrze pamiętam , to rozprowadzaniem 'silnego towaru' zawsze zajmowali się złodzieje z PO. Nie wiem tylko czy to były cmentarze i stacje paliwowe , tam gdzie robili miliardowe "wałki" , czy też w innym "praworządnym miejscu" ???
03 marzec 2021 : 14:04 HenryHarry | Zgłoś
-6 I znowu puste slogany
Twoj ukochany pis ma w rekach wszelkie organy scigania, prokurature i nawet trybunal konstytucyjny i jakos nie postawiliacie tym zlodziejom zarzutow, jakos nie stają przed sądem. Aaa no tak, zajeta polska zjednoczona partia pisowska promowaniem cwaniaczkow z pcimia, kupowaniem sprzetu medycznego od handlarza bronią, srebrną, haraczami dla rydzyka, dlugo by jeszcze wymieniac....
04 marzec 2021 : 05:15 Majran | Zgłoś
+8 Odstaw GW
GW i inne antypolskie media robią papkę z mózgu. Myśl samodzielnie.
04 marzec 2021 : 07:08 insajder | Zgłoś
-1 odstaw Holecką i jej Wiadomośći
bo ci robia papkę z mózgu ....
05 marzec 2021 : 09:00 gxc | Zgłoś
+2 Świnoujście- pamiętamy.
Jak można być tak bezczelnym KŁAMCĄ?! To za rządów Pana Marka Porażka Gróbarczyka ZLIKWIDOWANO, polityczną decyzją, stocznię w Świnoujściu. To ma być odbudowa? OBŁUDNY KŁAMCA, który nie ma co się pojawiać w Świnoujściu, bo tu jest skreślony.
03 marzec 2021 : 13:40 MSR | Zgłoś
+18 Odpowiedź
Co to znaczy "POwska prawda" , Polacy przekonują się po KAŻDYCH wyborach !!!!!
03 marzec 2021 : 14:09 HenryHarry | Zgłoś
-5 Owoc farm trolli
Z kąd dostajesz kase na za klamliwe frazesy? Z orlenu, z ministerstwa sprawiedliwosci ( teraz juz bezprawia) czy z fundacji narodowej?
04 marzec 2021 : 05:11 Majran | Zgłoś
+10 Wracaj do szkoły
Naucz się pisać, bo robisz tyle błędów, że trudno pojąć, o co chodzi. A do tego obrażasz. I jeszcze masz czelność nazywać kogoś trollem...
04 marzec 2021 : 07:12 insajder | Zgłoś
-10 lepszy niż pinokio
panie tzw ministrze, przestań kłamać że jakiś projekt budowy statków żyje, pissdzielska stępka dano zgniła.
03 marzec 2021 : 13:53 andy | Zgłoś
-25 Napęd promu
Jaki będzie napęd na tym promie , bo na obrazku widać stery strumieniowe dziobowe a nie widać śruby napędowej .
03 marzec 2021 : 15:14 Byłem tam | Zgłoś
-25 Brak
Będzie pływał tyłem.
03 marzec 2021 : 15:28 Mzimu | Zgłoś
-5 Wg pierwotnej wersji
Miało być "na bogato" - CODEL z 2 Azipodami, w odróżnieniu od typowego dla ropaxów CODAD z 2 śrubami nastawymi.
03 marzec 2021 : 15:29 P. | Zgłoś
-13 Typowe 20 lat temu
Diesel electric to standard.
04 marzec 2021 : 05:09 Majran | Zgłoś
-1 W sierpniu 2019
Minister podał do wiadomości, iż zdecydowano się zakupić gotowy projekt promu. Oczywiście bez zdradzania szczegółów, wobec czego nie dziwi permanentny zastój w tej sprawie. Wtedy zwracano też uwagę, że jeżeli prom ma zarabiać na siebie, nie może być droższy od lokalnej konkurencji, co już na starcie zmniejszałoby rentowność. M.in. w stosunku do ropaxów Steny i TT Line budowanych w Chinach wg projektów biura Knud E. Hansen. Poprzeczka została więc zawieszona naprawdę wysoko i nie zanosi się, by gdziekolwiek w Europie ropax mógł zostać zbudowany tak szybko i tanio, jak w stoczniach chińskich. Ministrze, odwagi!
03 marzec 2021 : 15:54 P. | Zgłoś
+25 No i?
Nie było komu tego duńskiego projektu zrealizować, a dzisiaj jest już nieaktualny.
04 marzec 2021 : 07:14 insajder | Zgłoś
-10 dobre
Cytuję Jato:
Pomyśleć, że Sołdka zbudowano 4 lata po II WŚ. Stocznie były zrujnowane i rozszabrowane, nie było fachowców i nie było doświadczenia, a jednak statek zbudowano. PiS rządzi już blisko 6 lat, niedługo też minie 4 rocznica uroczystego położnia stępki, a o promach ani widu, ani słychu. Teraz Gróbarczyk chce pływać po Baltyku progarmem Batory. Można też popływać sobie Dobrą Zmianą i to dobrze popływać, szczególnie na lanej wodzie.

Dobre, bardzo dobre, w sedno sprawy, poza tym czysta prawda, bo ja można tak ściemniać w nieskończoność.
03 marzec 2021 : 21:04 mkokk | Zgłoś
-3 Troll
Jaki piękny troll nam się tu zalęgł (niejaki HenryHarry). Widać, że ludzie Gróbarczyka pilnie czytają Portal i dbają o właściwe komentarze i ilość głosów przy postach. Ciekawe jaka jest stawka dla takiego troll i czy jest rozliczana fakturą
03 marzec 2021 : 23:13 MN. | Zgłoś
+13 20 tysiecy miesiecznie i wzwyz
W zlotowkach i na reke, zadnych podatkow, dodatkowo pelne ubezpieczenie spoleczne, darmowe mieszkanie w centrum duzego miasta, do wyboru, Gdansk, Wroclaw, Warszawa, Poznan, mozna sie dogadac na mniejsze miasto, wtedy nawet dostaniesz dodatek za tansze mieszkanie. Zadnych faktur, przelew w bitcoinach, zeby zachowac anonimowosc. Musisz napisac imejl z przykladowymi wpisami zachwalajacymi pisiorow, podpisac lojalke (dostajesz laptop i wszystko ma isc przez VPN, a centrala wszystko sprawdza). Praktycznie kilka godzin dziennie i wiecej nie musisz robic.
03 marzec 2021 : 23:29 Dziaders | Zgłoś
+8 :)
Zaorałeś :)
04 marzec 2021 : 07:15 insajder | Zgłoś
-3 Śmieszne
Byłoby śmieszne gdyby nie było prawdziwe...
04 marzec 2021 : 07:53 Gryf | Zgłoś
-5 Bandytyzm
To jest bandytyzm. Ileż można jeszcze zwalać wszystko na Tuska?? Tak hucznie zapowiadali nowe promy i co? Nawet stępka się nie ostała. I to sami pisowcy przyznają że upadek stoczni to efekty złego zarządzania. Poobsadzali stołki swoimi niekompetentnymi ludźmi i teraz mamy tego efekty...
Odbudowa przemysłu stoczniowego poprzez likwidację stoczni... no gratuluję inteligencji
04 marzec 2021 : 07:01 Cube | Zgłoś
+17 Nie kłam
Stępka jest i ma się dobrze. Ma nawet sporą wartość komercyjną, bo podlega przepisom sprzed kilku lat.
04 marzec 2021 : 08:34 insajder | Zgłoś
-14 Nie prawda
To stępka uniwersalna, można ją wykorzystać do masowca, zbiornikowca, a jeśli się trochę postarać to i w lotniskowcu znajdzie swoje miejsce, w zależności od aktualnych potrzeb politycznych.
04 marzec 2021 : 09:32 Aa | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter