Porty, logistyka

Urząd Morski w Gdyni szuka właśnie do Kapitanatu Portu Morskiego w Ustce oficera do spraw eksploatacji morskich farm wiatrowych. Jest już oficjalny nabór na to stanowisko. Wyniki powinniśmy poznać jeszcze w lutym. 

W Ustce powstaną dwie bazy serwisowe morskich farm wiatrowych. Kolejne powstają również w Łebie i we Władysławowie. W przyszłości mówi się również o bazie serwisowej w Darłowie. Na morzu bite są już pale pod pierwsze wiatraki.

O tym, że w usteckim kapitanacie ma być zatrudniony nowy oficer mówiło się już w 2024 roku.

- W związku ze zwiększeniem zadań Kapitanatów Portów, Urząd planuje zatrudnienie dodatkowych oficerów, do których należeć będą również (ale nie wyłącznie) zadania, związane z zapewnienie bezpieczeństwa i porządku na obszarze portu, w tym baz Morskiej Energetyki Wiatrowej (MEW) - mówiła nam jeszcze pod koniec 2024 roku Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowa Urzędu Morskiego w Gdyni - Osoby te będą również odpowiedzialne za kontrolę przestrzegania wymogów, dotyczących bezpieczeństwa obiektów portowych, baz MEW oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego statków i terenów portowych. Planowany termin rozpoczęcia rekrutacji to I kwartał 2025 roku, jednak jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o szczegółach.

Teraz nabór jest już ogłoszony i znamy dokładny zakres obowiązków przyszłego oficera. Osoba na tym stanowisku:

- opiniuje projekty regulacji prawnych, koncepcje z zakresu budownictwa morskiego i lądowego, planowania i zagospodarowania przestrzennego, ekspertyzy i plany tworzonych dla inwestycji związanych z budową MFW, wnioskuje w sprawie inwestycji, remontów i zmian sposobu użytkowania morskich budowli hydrotechnicznych w zakresie właściwości terytorialnej kapitanatu we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu, kontroluje nabrzeża portowe, obiekty portowe, bazy MEW oraz inne tereny portowe;

- współpracuje z przedstawicielami sektora offshore oraz morskich farm wiatrowych (MFW) w zakresie właściwości terytorialnej kapitanatu we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu;

- przestrzega zasad ochrony żeglugi morskiej i portu, w tym ochrony życia i zdrowia osób znajdujących się na terenie portu, obiektów portowych lub na statkach zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach;

- kontroluje stan bezpieczeństwa pożarowego na obszarach należących do właściwości terytorialnej kapitanatu oraz na statkach;

- wykonuje czynności dochodzeniowe w sprawach naruszania przepisów portowych, awarii i wypadków morskich, uszkodzeń nabrzeży, urządzeń portowych, w tym na potrzeby izb morskich, zgłasza uszkodzenia i potrzeby remontowe nabrzeży i urządzeń portowych;

- przeprowadza kontrole nad sposobem wykonywania drobnych prac remontowych na jednostkach pływających, którym wydano zezwolenie na prace remontowe w porcie, współpracuje z Inspektoratem Ochrony Środowiska Morskiego w zakresie nadzoru złomowania jednostek na terenie portu pod względem przestrzegania przepisów ochrony środowiska;

- opracowuje i wydaje decyzje administracyjne, nakłada grzywny w przypadku łamania obowiązujących przepisów, nakazów i zakazów, zgłasza wypadki do Komisji Badania Wypadków Morskich oraz Izb Morskich oraz przeprowadza i nadzoruje prowadzenie dochodzeń w sprawach wypadków morskich zgodnie z obowiązującymi przepisami;

- nadzoruje akcje zimowe, kontroluje i wydaje polecenia osobom odpowiedzialnym, wydaje doraźnie polecenia nieunormowane przepisami w celu eliminacji zagrożeń życia i zdrowia.

Osoba, która chce się ubiegać o to stanowisko powinna mieć wyższe wykształcenie, doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze: praca na statku w dziale pokładowym na poziomie operacyjnym i dyplom na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym. Powinna znać dobrze język angielski.

Wymagana jest znajomość przepisów prawa morskiego, konwencji międzynarodowych w zakresie bezpieczeństwa żeglugi lub zapobiegania zanieczyszczeniom morza przez statki, przepisów dotyczących bezpieczeństwa morskiego w zakresie wykonywanych zadań, przepisów dotyczących ochrony żeglugi i portów morskich oraz przepisów portowych w zakresie wykonywanych zadań. Ważna jest również znajomość przepisów dotyczących morskiej energetyki wiatrowej. Dodatkowym atutem będzie również posiadanie dyplomów morskich z działu pokładowego (ARPA, GOC, ROC) i posiadanie uprawnień oficera ochrony obiektu portowego.

Kandydat na to stanowisko może liczyć na wynagrodzenie zasadnicze brutto: 6703,97 zł, a także dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 proc. do 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy, oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne.

Hubert Bierndgarski

+6 Poniżej wklejam link, z którego zawartością przede wszystkim powinni się zapoznać miłośnicy morskich farm wiatrowych
windconcerns.com/toxic-blade-time-bomb/
17 luty 2025 : 07:19 NowyRybacki | Zgłoś
+5 Poniżej wklejam frazę, za pomocą której można znaleźć publikację, z którą przede wszystkim powinni się zapoznać pracownicy Morskiego Instytutu Rybackiego- Państwowego Instytutu Badawczego oraz odpowiedzialni w tym zakresie urzędnicy szczebla centralnego
Leading Edge erosion and pollution from wind turbine blades av Asbjørn Solberg, Bård-Einar Rimereit och Jan Erik Wei.
17 luty 2025 : 07:20 NowyRybacki | Zgłoś
+3 Niezależny ekspert twierdzi, że wcale tak nie powinno i nie musi być
www.youtube.com/watch?v=6XBoD4uGMD4
17 luty 2025 : 07:20 NowyRybacki | Zgłoś
+4 Ten niezależny ekspert także twierdzi, że wcale tak nie powinno i nie musi być
www.youtube.com/watch?v=fWSCYzSHZfY
17 luty 2025 : 07:21 NowyRybacki | Zgłoś
+5 Ten niezależny ekspert opisuje jak manipulują ludźmi
www.youtube.com/watch?v=LGsxw1cnkTA
17 luty 2025 : 16:54 NowyRybacki | Zgłoś
+5 Mówią, że na temat poruszanych tu kwestii niedługo ma się ukazać coś nowego
www.youtube.com/watch?v=ubPqejgdCBA
17 luty 2025 : 07:22 NowyRybacki | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9387 4.0183
EUR 4.1169 4.2001
CHF 4.3688 4.457
GBP 4.9647 5.0649

Newsletter