Porty, logistyka

Jeśli koniunktura się utrzyma, to mimo kryzysu na rynku przewozów, przeładunki zboża, paliw, w tym LNG, oraz kontenerów w Porcie Szczecin-Świnoujście mogą w tym roku osiągnąć bardzo wysoki poziom.

Świadczy o tym podsumowanie pierwszego półrocza 2020 roku. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego najbardziej wzrósł przeładunek zboża. Przeładowano go o prawie 100% więcej. Świetny wynik odnotowano także w przeładunku paliw, który wzrósł o 17,2%.

Z dużym sukcesem funkcjonuje terminal gazu skroplonego LNG. Przeładunek LNG wzrósł o 34,3% i wyniósł 1614 mln Nm³. Na początku lipca do Świnoujścia wpłynął setny gazowiec. Dostawy z USA, Kataru i Norwegii zapewniają Polsce bezpieczeństwo energetyczne.

Mimo tendencji spadkowych na całym świecie, o prawie 20% przybyło obsłużonych kontenerów.

Spadki odnotowano głównie w przeładunkach rudy i węgla, odpowiednio o 46,5% i 29%.

Mimo trudnej sytuacji epidemiologicznej i chaosu, w jakim pogrążył się świat, ciągłość dostaw towarów nie została zagrożona a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają bez zakłóceń.

Terminal Promowy w Świnoujściu jest rozbudowywany i przystosowywany do obsługi transportu intermodalnego. W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów.

Tor wodny Świnoujście–Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co umożliwi zawijanie większych jednostek w szczecińskim porcie.

Wspólnie z partnerami realizowany jest konsekwentnie gigantyczny program inwestycyjny przekraczający 1,5 mld euro służący poprawie oferty portów, a w konsekwencji pozyskaniu dodatkowych kontrahentów i ładunków.

W pierwszym półroczu 2020 roku świat mierzył się z skutkami pandemii, która w dość nagły sposób wpłynęła na życie zarówno społeczne jak i gospodarcze. Wprowadzone przez ZMPSiŚ SA procedury bezpieczeństwa zapobiegły niebezpieczeństwu pojawienia się wirusa wśród pracowników i przypływających załóg.

Spółka spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowała się we wsparcie służb medycznych w walce z korona wirusem i przekazała dwie darowizny. Pomoc od portu, w kwocie miliona złotych trafiła do trzech szpitali - dwóch w Szczecinie: zakaźnego przy ul. Arkońskiej i PSK 1 przy ul. Unii Lubelskiej oraz do koszalińskiego Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Tytusa Chałubińskiego. Za przekazane środki został zakupiony sprzęt potrzebny tym jednostkom, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans. Z kolei druga darowizna przeznaczona była na zakup aparatury służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa.

rel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA)

0 rel, a może…
…mniej polityczne, a bardziej merytorycznie: „Dostawy z Kataru, USA i Norwegii zapewniają Polsce bezpieczeństwo energetyczne.” [74,8% z Kataru, 16,8% z USA, 7,8% z Norwegii, 0,7% z Trynidadu-Tobago].
… profesjonalnie, a nie dyletancko: „Na początku lipca do Świnoujścia wpłynął 49 gazowiec z setnym ładunkiem”.
Merytoryczność i profesjonalizm NIE BOLI!
11 sierpień 2020 : 22:31 x | Zgłoś
+1 Nizinny
To w końcu ile, suma sumarum, przeładowano?
12 sierpień 2020 : 06:19 Ceper | Zgłoś
0 15,25 miliona ton...
... czyli o 8% mniej niż w pierwszej połowie 2019. Wszystko oprócz ładunków płynnych, zbóż i kontenerów poszło w dół.

Terminal Promowy Świnoujście jeszcze nawet nie opublikował danych o ruchu pasażerskim za 2019, więc w ogóle nie ma co się pytać o ten segment rynku.

"News" troszkę taka propaganda sukcesu: upadło, ale wzniosło!
12 sierpień 2020 : 10:33 Wiesław | Zgłoś
+4 logika
To jest niegroźna dziecinada w porównaniu do propagandy w pierwszych dniach po ostatnich wyborach. Co otworzyłem jakiś duży portal internetowy to czytam, że Trzask wygrał tu, wygrał tam, wygrał jeszcze gdzieś indziej, a Duda tu miał słabo, tam przegrał, a w innym miejscu przegrał z kretesem. Gdyby ktoś nie znał wyników to mógłby być pewnym, że Trzaskowski zdecydowanie wygrał wybory.
12 sierpień 2020 : 12:15 niedouczony sztauer | Zgłoś
-1 POMIESZANIE
Pomieszanie z poplątaniem. Co mają wspólnego tytułowe przeładunki w portach Szczecin i Świnoujście z realizacją inwestycji prowadzonych od wielu lat ? Modernizacja toru wodnego trwa już 20 lat (słownie: dwadzieścia) a projekt rozbudowy Terminala Promowego Świnoujście, w tym budowa dwóch stanowisk dla dużych promów oraz przystosowanie terminala do obsługi kombinowanego transportu intermodalnego, trwa już przeszło 10 lat (słownie:dziesięć). Ten tekst nie jest rzetelną informacją ale amatorską propagandą. Zgadzam się z x.
12 sierpień 2020 : 08:18 Andy | Zgłoś
+1 A kiedy nowe promy?
A ja z niecierpliwością czekam na nowe promy dla Unity Line i Polferries - chyba już czas najwyższy.
12 sierpień 2020 : 09:32 Waldemar T. | Zgłoś
0 Wtedy gdy polscy okretowcy je zbuduja
Wtedy gdy polscy okretowcy je zbuduja
Czyli nigdy.
12 sierpień 2020 : 10:15 Umberto | Zgłoś
0 Życzę zatem...
... dożycia wieku matuzalemowego! ;)
12 sierpień 2020 : 10:35 Wiesław | Zgłoś
-1 Promy
No przecież budujemy. Stępka już jest.
19 sierpień 2020 : 14:22 abcde123456 | Zgłoś
+2 Antyrządowa pałka w rękach Rafałka.
Polską gospodarkę morską zbawić może tylko jedna osoba. Wszystkowiedzący omnibus, guru okrętownictwa, światowej klasy logistyk, najjaśniejsze słońce shippingu. Rafał Z. czyli morski bulterrier szczecińskiej opozycji.
12 sierpień 2020 : 12:23 niedouczony sztauer | Zgłoś
+2 W punkt!
Taki z niego guru, że żadna firma z branży morskiej nie chce go zatrudnić. Wisi na samorządowym cycku, korzystając z pieniędzy podatników. Platforma mu się odwdzięcza za to pajacowanie.
12 sierpień 2020 : 19:13 insajder | Zgłoś
-1 popieram szanownych przedmówców :)
Głośne szczekanie, podgryzanie, wściekłe ujadanie i szczerzenie zębów utorują mu drogę do świetlanej i pełnej profitów przyszłości :)
13 sierpień 2020 : 14:23 stettiner | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter