DP World, firma logistyczna z siedzibą w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, specjalizuje się w logistyce ładunków, obsłudze terminali portowych i usługach morskich w 50 państwach na świecie. Uruchomiła właśnie szereg narzędzi i usług online, umożliwiających firmom rezerwację przesyłek transportowanych drogą morską, lądową i lotniczą.
Firma stwierdziła, że rozwój tego typu platform przyspieszono z uwagi na trudności wynikające z pandemii koronawirusa, ograniczający handel towarów na całym świecie.
Inicjatywa ta jest następstwem przejęcia przez DP World SeaRates.com, platformy cyfrowej, która umożliwia globalny transport ładunków, wraz z LandRates.com i AirRates.com.
DP World utworzyła również Digital Freight Alliance (DF Alliance), które jest internetowym stowarzyszeniem zrzeszającym spedytorów na całym świecie na jednej platformie, dając im dostęp do nowych narzędzi, tras i usług.
Pandemia Covid-19 pokazała, że musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby wzmocnić łańcuchy dostaw, aby utrzymać przepływ handlu, nawet w czasach bezprecedensowych wyzwań dla świata - powiedział Mike Bhaskaran, dyrektor operacyjny DP World ds. logistyki i technologii.
Wierzymy, że nasze nowe platformy przyczynią się do otwarcia nowych możliwości handlowych dla naszych klientów, nawet w okresie nagłego spowolnienia gospodarczego – powiedział Sułtan Ahmed bin Sulayem, prezes grupy i dyrektor generalny DP World.
AL, rel (DP World)