Porty, logistyka

Kalmar, część Cargotec, podpisał umowę z DP World Southampton na dostawę 12 wozów podsiębiernych do użytku w terminalu kontenerowym w południowej Anglii.

Umowa obejmuje również szkolenia z zakresu konserwacji i obsługi oraz sześciomiesięczne wsparcie serwisowe na miejscu. Zamówienie zostało zaksięgowane w trzecim kwartale 2018 roku, a dostawa planowana jest na drugi kwartał 2019 roku.

Zamówienie 12 maszyn z DP World Southampton składa się z trzech jednostek o wysokości trzech pięter i nośności 50 ton w układzie bliźniaczym oraz dziewięciu o wysokości czterech pięter i nośności 40 ton w układzie pojedynczym. Wszystkie 12 maszyn nowej generacji wyposażono w nowe trwałe napędy, całkowicie przeprojektowany system elektryczny dla górnej ramy i chwytni (spreader'a) i bardziej przestronną skrzynię rozdzielnicy elektrycznej, a także oświetlenie LED-owe. Technologia hybrydowa zastosowana w pojazdach znacząco zmniejszy zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2 w porównaniu do tradycyjnych maszyn zasilanych olejem napędowym. Maszyny hybrydowe generują również znacznie mniej hałasu niż ich odpowiedniki z silnikami wysokoprężnymi.

Kontenerowe wozy podsiębierne tego typu montowane są od jakiegoś czasu dla Kalmara w Portowym Zakładzie Technicznym (PZT) w Gdyni i były już ekspediowane z Polski - jako gotowe do eksploatacji, po testach - do innych portów (z ewentualnymi drobnymi mutacjami konfiguracyjnymi w zależności od wymogów poszczególnych klientów ostatecznych).

AL, PBS

+2 Haha
Mutacje konfiguracyjne? Wtf? Kto to wymyślił?
09 luty 2020 : 17:04 Rysiu | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter