Zwodzony most na Wyspie Sobieszewskiej miał być gotowy na początku 2018 roku, ale jak informuje portal Trójmiasto.pl, budowa będzie opóźniona.
Most buduje Konsorcjum firm Metrostav z Czech i Vistal z Gdyni, która na początku października złożyła do sądu rejonowego w Gdańsku wniosek o ogłoszenie upadłości. Prace miały ukończyć się na początku 2018 roku, ale jak pisze Trójmiasto.pl, problemy finansowe firmy Vistal spowodują co najmniej półroczne opóźnienie.
Czytaj także: Vistal Gdynia SA złożył wniosek o ogłoszenie upadłości
- Istotą problemu jest to, że gdyńska firma Vistal ma "zaaresztowaną" konstrukcję samego mostu [zajętą przez komornika - red.]. Wiceprezydent Aleksandra Dulkiewicz rozmawiała już z przedstawicielami firm, ale na razie bez efektów. W środę jedzie na kolejne rozmowy - wyjaśnia Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - Dla mieszkańców istotne jest, by ten most w ogóle oddać do użytku. Opóźnienie jest już kilkumiesięczne, pierwotnie od marca powinien być przejezdny, a wiemy już, że nie będzie, walczymy o to, żeby ten most był gotowy na sezon letni.
Przypomnijmy, że symbolicznie pierwszą łopatę pod budowę mostu zwodzonego wbito we wrześniu 2016 roku. Nowa przeprawa ma mieć 173 m długości, a czas jej otwierania ma potrwać nie dłużej niż 150 sekund. Koszt budowy oszacowano na 57 milionów złotych.
• Długość obiektu - 173 m,
• Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m,
• Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych - 2x25 m + 2x25 m,
• Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych - 59,5m,
• Szerokość ustroju niosącego - 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m; szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m,
• Klasa obciążeń - A wg PN-85/S-10030,
• Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni,
• Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic 50 m,
• Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej,
• Czas otwierania obu przęseł 150 sekund.
Trójmiasto.pl, AL