Porty, logistyka

Wczoraj, 11 października, w godzinach porannych do DCT Gdańsk zawinął OOCL Germany - kontenerowiec, którego pojemność przekracza 21 tys. TEU.

OOCL Germany, należący do Orient Overseas Container Line (OOCL), został uroczyście ochrzczony zaledwie ponad miesiąc temu, 22 sierpnia br. w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Statek charakteryzuje długość 400 m, szerokość 59 m i nieco ponad 16 m zanurzenia. Został zaprojektowany zgodnie z aktualnymi wymogami dotyczącymi ochrony środowiska. 

Jednostka pływa na trasie Azja-Europa w serwisie armatora OOCL o nazwie LL1 z następującą rotacją: Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - przejście przez Kanał Sueski - Felixstowe - Rotterdam - Gdańsk - Wilhelmshaven - Felixstowe - przejście przez Kanał Sueski - Singapur - Yantian - Szanghaj. Cała podróż trwa 77 dni.

Przypomnijmy, że w czerwcu br. do DCT Gdańsk zawinął pierwszy z kontenerowców OOCL, przekraczających pojemność 21 tys. TEU - OOCL Hong Kong. Poniżej relacja video z tego wydarzenia:

Gigant w DCT Gdańsk

DCT Gdańsk jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego - w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w zasięgu portów Gdańsk - Le Havre. DCT jest dzisiaj miejscem docelowym największych jednostek na świecie wyruszających z Chin, Korei oraz innych krajów azjatyckich. Proces przyczynił się do podziału najważniejszego żeglugowego szlaku handlowego na świecie - szlaku Azja-Europa na szlaki Azja-Europa Północno-Wschodnia oraz Azja-Morze Bałtyckie.

AL, rel (DCT Gdańsk SA)

Fot.: DCT Gdańsk SA

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0665 4.1487
EUR 4.2261 4.3115
CHF 4.5255 4.6169
GBP 5.0933 5.1961

Newsletter