Pod koniec minionego miesiąca Urząd Morski w Słupsku podpisał umowę ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych, Zespołem Rzeczoznawców Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych w Warszawie na wykonanie dokumentacji aplikacyjnej dla inwestycji pn.: "Przebudowa wejścia do Portu Ustka".
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w następujących terminach:
wykonanie kompletnej dokumentacji aplikacyjnej:
- dla pierwszego etapu: 15 grudnia 2016 r,
- dla drugiego etapu: 20 stycznia 2017 r.
- sprawowanie nadzoru autorskiego.
Łączna wartość wynagrodzenia Wykonawcy wynosi: 190 330,20 zł brutto.
Sugerowane parametry techniczne portu po planowanej przebudowie:
1. Nasada zachodniego falochronu odsunięta w kierunku zachodnim o max. 250 m w stosunku do istniejącego falochronu, z maksymalnym wykorzystaniem przestrzeni obszaru wskazanego w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego poprzez odsunięcie lokalizacji falochronu zachodniego na krawędź zachodnią przedmiotowego obszaru.
2. Maksymalne zanurzenie jednostki 7 m.
3. Obrotnica zlokalizowana w awanporcie posiadająca średnicę max. 200 m.
4. Maksymalna długość nabrzeży przeładunkowych zlokalizowanych na falochronie zachodnim to 250 m, rzędna korony ok 2,00 m n.p.m.
5. Minimalna nośność nabrzeży, obciążenie użytkowe - 40kN/m2.
6. Minimalny udźwig pachołów cumowniczych - 50 t.
7. Nabrzeża powinny być uzbrojone w instalacje sanitarne, punkty poboru wody, sieć energetyczną i kanalizację teletechniczną. Nabrzeże zlokalizowane na falochronie portowym zachodnim powinno posiadać możliwość wyładunku towarów bezpośrednio na elementy taboru kolejowego.
8. Przewidywana wielkość statków to statki o ładowności do 15 000 DWT.
9. W ramach wykonania koncepcji przewiduje się ustalenie kosztów inwestycji.
rel (Urząd Morski w Słupsku)