Większościowym udziałem portu w Bar jest bałkańskie państwo, które chce się pozbyć swoich akcji.
Włoski dziennik zajmujący się ekonomią "Osservatorio Italiano" twierdzi, że szczecińska spółka jest jedną z trzech, które przymierzają się do sprywatyzowania portu Luka Bar. Zainteresowani mają być też Włosi i Turcy.
- Z założenia, nie komentujemy tego typu doniesień. Zgodnie z naszą strategią rozwijamy naszą działalność tak, by optymalnie wykorzystać możliwości wynikające z utworzenia korytarza transportowego łączącego Bałtyk z Adriatykiem.(...) Bałkany są istotnym punktem na mapie transportowej Europy i ważnym miejscem wymiany handlowej pomiędzy państwami Europy, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Widzimy potencjał wzrostu obrotów handlowych na tym kierunku i zamierzamy w tym wzroście uczestniczyć - poinformował Radio Szczecin prezes OT Logistics, Zbigniew Nowik.
OT Logistics jest właścicielem największego portu masowego na polskim zachodnim wybrzeżu, położonego w Świnoujściu - OT Port Świnoujście, uniwersalnego portu w Gdyni z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce - OT Port Gdynia, a także portów śródlądowych we Wrocławiu i Opolu. W portfelu aktywów spółki znajduje się również port w Kołobrzegu. Od 2015 roku posiada także udziały w porcie Rijeka, dzięki czemu jest drugim co do wielkości udziałowcem, zaraz po państwie chorwackim.
Radio Szczecin, rel (OT Logistics)