26 września w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA odbyło się publiczne otwarcie pięciu kopert zawierających oferty na wykonanie Etapu I przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia".
Realizacja tego przedsięwzięcia daje Gdyni szansę na status portu głębokowodnego i jest warunkiem niezbędnym dla pozostania w ścisłej czołówce kontenerowych portów Morza Bałtyckiego.
W czasie otwarcia kopert obecni byli przedstawiciele oferentów. Zamawiającego (ZMPG-a SA) reprezentowali m.in. Grzegorz Dyrmo - wiceprezes zarządu oraz Leszek Jurczyk - dyrektor ds. infrastruktury i pozostali członkowie komisji przetargowej.
Swoje oferty przygotowały firmy polskie oraz międzynarodowe konsorcja. Oto lista Oferentów wraz z oferowanymi cenami:
Energopol Szczecin S.A.- Lider konsorcjum i OJSC Euro Asian Construction Corporation "EVRASCON - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 98.619.182,33 zł
STRABAG Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum i Ed.Zublin AG - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 75.473.937,42 zł
BUDIMEX SA - Lider konsorcjum i MOSTOSTAL-KRAKW S.A. Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 65.756.114,66 zł
Porr Polska Infrastrukture SA - Lider konsorcjum i Porr Bau GmbH - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 71.297.963,82 zł
NDI SA – Lider konsorcjum i BMGS SA - Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 89.576.337,17 zł
Wszystkie konsorcja zaoferowały 7 lat gwarancji oraz termin wykonania robót - 16 miesięcy.
Każda z ofert zostanie zweryfikowana pod względem formalno-prawnym. Pozwoli to na poznanie zwycięzcy przetargu, z którym zostanie podpisana umowa.
Wyburzenie części pirsów nr II i III, częściowa przebudowa Nabrzeża Gościnnego, budowa nowego stanowiska dla doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej oraz roboty czerpalne, a w konsekwencji nowa obrotnica nr 2 o średnicy 480m spowodują, iż stworzone zostaną lepsze warunki dla obsługi dużych kontenerowców i innych statków transoceanicznych. Będą one miały możliwość obrócenia się na akwenach wewnętrznych portu i przez to m.in. łatwiejszy i szybszy dostęp do zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych.