C.Hartwig Gdynia SA, spółka zależna OT Logistics, zawarła warunkową umowę nabycia Sealand Logistics, jednego z liderów spedycji kontenerowej w Polsce. Łączna wartość transakcji wyniesie co najmniej 51 mln zł.
Zgodnie z zawartą umową, zapłata za nabycie 100% udziałów w spółce Sealand Logistics nastąpi w trzech transzach i będzie finansowana ze środków własnych C.Hartwig Gdynia. Pierwsza część (30 mln zł) płatna będzie po spełnieniu się warunków zawieszających, zapłata drugiej części rozłożona jest na raty (po 7 mln zł), płatne w latach 2017-2019. Z kolei wypłata części trzeciej ma charakter warunkowy i uzależniona jest przede wszystkim od realizacji długofalowych celów finansowych Sealand.
- Przejęcie spółki Sealand Logistics doskonale wpisuje się w realizację ogłoszonej niedawno nowej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics. Chcemy bowiem zwiększyć udział w rynku spedycyjnym, w tym w zakresie spedycji kontenerowej, gdzie możliwe jest osiąganie wyższych marży. Dzięki współpracy w Grupie możemy wykorzystać potencjał obecnych i nowych klientów, a także szerokie doświadczenie, po to, by zwiększyć skalę działalności C.Hartwig Gdynia i umocnić pozycję Grupy Kapitałowej OT Logistics - podsumowuje Ryszard Warzocha, Prezes Zarządu C.Hartwig Gdynia i Wiceprezes Zarządu OT Logistics SA.
Sealand Logistics jest wiodącą firmą w zakresie spedycji kontenerowej w Polsce. Spółka oferuje również usługi spedycji lotniczej, kolejowej i drogowej. Działa na wszystkich kierunkach geograficznych, współpracuje z wiodącymi światowymi armatorami i zawiera kontrakty na fracht morski do i z Dalekiego i Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Północnej i Południowej, Australii oraz całej Europy. Spółka Sealand Logistics wypracowała w 2015 r. 82,9 mln zł przychodów, podczas gdy wynik EBITDA wyniósł 6,4 mln zł, a zysk netto 5,1 mln zł.
Umowa zakupu Sealand Logistics ma charakter warunkowy. Transakcja zostanie zrealizowana po uzyskaniu Zgody Prezesa UOKiK na połączenie, przeprowadzeniu pozytywnego due diligence Sealand Logistics, a także po wyrażeniu zgody przez Radę Nadzorczą OT Logistics na udzielenie przez tę spółkę gwarancji korporacyjnej zapłaty części drugiej i trzeciej ceny zakupu udziałów Sealand Logistics.
Grupa Kapitałowa OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji.
rel (OT Logistics)