Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłasza kolejny przetarg na dzierżawę terenu leżącego w jego granicach. Tym razem przedmiotem jest zabudowany plac o powierzchni ok. 3 ha. Okres, w którym teren będzie podlegać inwestorowi, ma być dłuższy niż 10 lat, ale nie przekroczyć 30 lat. Strategia oddawania kolejnych terenów pod opiekę zewnętrznym firmą owocuje rozwojem gdańskiej przystani.
Do pozyskania 3 ha
Teren, którego powierzchnia to ok. 30,640 tys. m2, to zabudowany plac składowo-postojowo-manewrowym. Znajduje się na nim magazyn o pojemności 8,325 tys. m2 z wydzieloną częścią biurowo-socjalną o powierzchni użytkowej 362 m2. Docelowo działania prowadzone w tym miejscu mają generować przeładunek morski drobnicy i ładunków zjednostkowanych.
Miejsce, które jest przedmiotem przetargu znajduje się nieopodal terminalu pasażerskiego i ma dostęp do Nabrzeża Obrońców Westerplatte. Czynsz za pozyskany teren będzie składał się z opłaty stałej, wynoszącej 2 zł/m2, opłaty dodatkowej, będącej sumą wszelkich opłat związanych z nieruchomością, oraz z opłaty ruchomej, związanej z wykonywanymi w tym miejscu przeładunkami. Wadium w przetargu wynosi 150 tys. zł. Otwarcie ofert ma nastąpić 30 listopada br.
Zewnętrzni inwestorzy w gdańskim porcie
Jest to już kolejny przetarg na dzierżawę terenu w gdańskim porcie. Tym razem powierzchnia nie jest duża w porównaniu, z wcześniejszymi postępowaniami, jednak bardzo dobrze zlokalizowana przez co może być atrakcyjna dla inwestorów.
Jak widać po statystykach portu, strategia oddawania odpowiednich fragmentów gdańskiej przystani pod dzierżawę przynosi zyski. Współpraca na linii Zarząd Morskiego Portu Gdańsk - zewnętrzni inwestorzy układa się dobrze. Dzięki takiemu działaniu operatorzy mogą budować terminale przeładunkowe, które przyciągają światowych armatorów.
Dobrym przykładem jest choćby terminal DCT, który w przyszłym roku ma ukończyć swoją rozbudowę, która pozwoli podwoić ilość przeładowywanych kontenerów. W ostatnim okresie teren w gdańskim porcie pozyskała także firma OT Logistics. 26 ha, które trafiło pod jej skrzydła, ma posłużyć jako miejsce do budowy terminala przeładunkowo-składowego. W toku jest także przetarg na 14 ha przy Nabrzeżu Wiślanym.