Porty, logistyka

W Szczecińskim porcie w rejonie ładunków masowych przy nabrzeżach Katowickim i Chorzowskim odbywał się rozładunek dwóch statków typu Panamax.

Intensywnie pracowano także przy sąsiednich nabrzeżach Gliwickim i Górnośląskim, gdzie cumowały kilkunastotysięczniki, a także mniejszy statek przy nabrzeżu Bytomskim. Obecność tych jednostek dowodzi silnej pozycji zespołu portów Szczecin-Świnoujście na rynku przewozów morskich.

Po pogłębianiu toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m będą mogły do portu w Szczecinie zawijać statki jeszcze większe niż obecnie. Co przełoży się na wzrost obsługiwanych ładunków w obu portach.

-1 Bujda na resorach..
Nic z tego nie będzie.
Przyszłość to Świnoujście tylko i wyłącznie
30 październik 2015 : 09:37 kolo | Zgłoś
+1 A gruszki na wierzbie
Tak, bo port w Świnoujściu będzie w stanie rozbudować się na tyle, żeby przejąć wszystkie ładunki Szczecina.
30 październik 2015 : 10:47 Phi | Zgłoś
0 ??
Po co wszystkie? Większość ładunków, tak jak dzisiaj i tak będzie płynęła statkami małymi i średnimi. Ten niech sobie płyną do Szczecina (który niech w końcu poprawi warunki ich obsługi, dlaczego nikt np. nie buduje w Szczecinie terminalu AWT do przeładunku np. celulozy lub stali walcowanej?). Świnoujście jest awanportem i jego naturalną rolą jest obsługa największych statków i ew. odlichtunek statków płynących do portu głównego, czyli Szczecina. Nie odwracajmy kota ogonem i nie marnujmy pieniędzy podatników na pchanie dużych statków 100 km w głąb lądu, mając do dyspozycji świetnie wyposażony awanport. Pogłębienie do 12,5 m i tak nie pozwoli na wprowadzanie do Szczecina w pełni załadowanych statków o nośności ponad 40 tys ton (w tym panamaxów). Jedyne co się zmieni to to, że statek np. 35 000 ton będzie mógł wejść w pełni załadowany, a dziś może wejść mając 22-25 000 ton ładunku. Wydajemy miliony na te 10 000 ton różnicy.
Zresztą względy przyrodnicze na to nie pozwolą, bo nie ma miejsca na składowanie takiej ilości urobku.
30 październik 2015 : 11:59 JanekKw | Zgłoś
0 wtf
Cytuję JanekKw:
Po co wszystkie? Większość ładunków, tak jak dzisiaj i tak będzie płynęła statkami małymi i średnimi. Ten niech sobie płyną do Szczecina (który niech w końcu poprawi warunki ich obsługi, dlaczego nikt np. nie buduje w Szczecinie terminalu AWT do przeładunku np. celulozy lub stali walcowanej?). .

japierdyka.... byleś kiedyś w porcie ? jak nie, to jedz zobacz ile walcowki i celulozy jest przeładowywane każdego dnia w Szczecinie. Zgoda w kwestii z podziałem ładunków . 100 km formuje naturalną ekonomiczną granicę
02 listopad 2015 : 11:39 oso | Zgłoś
0 AWT dla Szczecina
Cytuję oso:

japierdyka.... byleś kiedyś w porcie ? jak nie, to jedz zobacz ile walcowki i celulozy jest przeładowywane każdego dnia w Szczecinie


Pracuję w porcie to wiem. I wiem w jakich warunkach te przeładunki się odbywają, a w jakich odbywać się powinny. Wystarczy pojeździć i zobaczyć, że w tym rejonie świata takie ładunki obsługuje się w terminalach zadaszonych, o których w Szczecinie nikt nawet nie słyszał, bo tu ważniejsze jest 12,5 m i niedoładowany panamax ze śrutą.
02 listopad 2015 : 19:22 JanekKw | Zgłoś
0 Bzdura
Nie będą mogły zawijać większe statki, a tylko tej wielkości co dziś (panamaxy) za to mocniej załadowane (ale i tak nie na full, bo nawet do Świnoujścia panamaxy nie wchodzą załadowane na full).
30 październik 2015 : 10:10 JanekKw | Zgłoś
0 ?
Cytuję JanekKw:
Nie będą mogły zawijać większe statki, a tylko tej wielkości co dziś (panamaxy) za to mocniej załadowane (ale i tak nie na full, bo nawet do Świnoujścia panamaxy nie wchodzą załadowane na full).

zanim coś napiszesz to puknij sie w czoło i sprawdź dane. Do Świnoujścia wchodzą babycapesize z ładunkiem nawet 100000 ton [link usunięty]
02 listopad 2015 : 11:20 panierowany | Zgłoś
0 Niedoładowane
Wchodzą statki o nośności 100 000 ton (a nawet trochę więcej), ale żaden z nich nie przywiózł więcej niż 80 000 ton. Bo załadowany "na full" do Świnoujścia nie wejdzie. To samo z panamaxami, każdy przywozi ok. 10 000 ton poniżej nośności, bo inaczej nie wpłynie. Przy czy głębokość to raz, a woda o mniejszym zasoleniu to dwa. W Szczecinie woda jest w ogóle słodka, więc statki będą zanurzały się jeszcze niżej. Trzeba pamiętać, że po pogłębieniu do 12,5 Szczecin przyjmie statki o zanurzeniu 10,5 m, ale dla słodkiej wody.
02 listopad 2015 : 19:26 JanekKw | Zgłoś
0 Nie marudzić!
Nie marudzić! Port ma się rozwijać. Bardzo dobrze, że będzie pogłębienie, oby jak najszybciej. Na świecie sytuacja, że miasto portowe leży kilkadziesiąt kilometrów wgłąb lądu to normalna sprawa, ale oczywiście znawcy z Polski muszą narzekać i ciągle tylko pieprzyć!
06 listopad 2015 : 17:43 imię | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0455 4.1273
EUR 4.2755 4.3619
CHF 4.5667 4.6589
GBP 5.11 5.2132

Newsletter