Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił właśnie przetarg na wykonanie koncepcji lokalizacyjno-programowej dotyczącej poprawy dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego wraz z zalądowieniem Basenu Noteckiego. Planowana modernizacja nabrzeża ma zwiększyć potencjał do przeładunków masowych.
Nabrzeża Katowickie, Chorzowskie i Bytomskie są najbardziej eksploatowanym terenem w rejonie Basenu Kaszubskiego. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście chce, aby ich infrastruktura nabrzeżna została przebudowana, a sam basen osiągnął głębokość techniczną 12,5 m. To zwiększy możliwości dostępu do portu od strony morza i pozwoli na przyjmowanie do portu statków o większym zanurzeniu.
W tym miejscu ma powstać nowa żelbetonowa płyta nabrzeży z oczepami i belkami pod szyny poddźwigowe. Wymieniona ma być także infrastruktura na bezpośrednim zapleczu nabrzeża. Ta część inwestycji obejmuje wyposażenie w nowe szyny poddźwigowe, urządzenia obojowe, pachoły cumownicze oraz drabinki wejściowe.
Dodatkowo materiał pozostały z pogłębienia Basenu Kaszubskiego ma posłużyć do zalądowienia Basenu Noteckiego. Dotychczasowe słabe parametry terenów wokół tego basenu nie pozwalały na przeładunek towarów i powodowały konieczność przewożenia ładunku na place składowe na zapleczu nabrzeża Dolnośląskiego. Z tego powodu postanowiono zasypać Basen Notecki. Zamówienie obejmuje też nasyp o wysokości 5 m na tym terenie. W efekcie tych prac Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście do dyspozycji otrzyma obszar o powierzchni ok. 1,8 ha.
Przetarg ogłoszono 14 lipca. Oferty można składać do 29 lipca. Zamawiający wymaga, aby zwycięzca przetargu wykonał koncepcję w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy.