W ostatnich dniach zakończono mrożenie związane z przejściami poprzecznymi oraz zdemontowano instalacje mrożeniowe. Zabetonowano również komplet 4 ścian na wysokości przejścia poprzecznego XP6, o łącznej długości ok. 120 m i wykonano 100 m ogniochronnej obudowy.
W budynku technicznym po stronie ul. Ku Ujściu zakończono w pełni wykonywanie ścian na kondygnacji znajdującej się na powierzchni przystąpiono do szalowania i zbrojenia stropu zwieńczającego budynek. Od początku lipca wykonano także blisko 300 metrów jezdni w tunelu. W sumie gotowych jest już ona gotowa na długości 700 m, czyli w połowie.
Przypominamy, że ta jedna największych inwestycji w historii Gdańska, warta ponad 880 mln złotych jest mocno opóźniona.
Jeszcze do niedawna wykonawca, hiszpańska firma OHL zapewniał, że wszystkie prace dobiegną końca w czerwcu. Po konsultacjach z władzami nowy termin wyznaczono na październik tego roku. Istnieje jednak obawa, że budowa zakończy się dopiero na początku przyszłego roku.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.