Porty, logistyka

Trzeba jak najszybciej pogłębić tor wodny prowadzący z Bałtyku do Portu Handlowego w Świnoujściu - apelują armatorzy. Dzięki pogłębieniu do portu będą mogły dopływać większe transporty węgla na statkach o większym zanurzeniu.

Chodzi o dwukilometrowy odcinek prowadzący od terminalu gazu skroplonego do nabrzeży Portu Handlowego Świnoujście. Jeżeli ten odcinek nie zostanie pogłębiony, to węgiel trafi do Gdańska, gdzie 14.5 metra głębokości nie jest problemem, mówi dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej, Paweł Szynkaruk.

- Będziemy chcieli zainteresować Ministerstwo Infrastruktury, aby te dwa kilometry do Świnoujścia były pogłębione. To jest bardzo ważne - nie tylko dla portów, ale też dla armatorów - wyjaśnia Szynkaruk.

Tor podejściowy do gazoportu ma 14.5 metra, a chodzi o to, aby przy nabrzeżach portu handlowego Świnoujście uzyskać tę samą głębokość.

- Po pogłębieniu toru prowadzącego do terminalu jest dosyć łatwa możliwość skomunikowania portu Świnoujście, do którego zawijają statki ładujące zboże lub węgiel - dodaje dyrektor PŻM.

Port Handlowy w Świnoujściu przyjmował już m.in. największy statek należący do Polskiej Żeglugi Morskiej Sudety. Nabrzeża PHŚ mają od 12 do 13 metrów głębokości. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter