Portal Niezależna.pl informuje o skrajnie złej sytuacji finansowej spółki ze Szczecina, zajmującej się produkcją fundamentów do konstrukcji morskich. Chodzi o ST3 Offshore, w której udziały ma Fundusz Inwestycyjny MARS spółki MS TFI SA, należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Mieli się do tego przyczynić niemieccy członkowie zarządu spółki ST3 Offshore (62,5 procent udziałów posiada spółka Europoles z Grupy VTC), którzy, według portalu Niezależna.pl, nieefektywnie zarządzali firmą, gwarantując sobie dodatkowe korzyści. Zrezygnowali już ze swoich stanowisk, a w zarządzie pozostał tylko przedstawiciel polskiego udziałowca. Fundusz Inwestycyjny MARS (37,5 procent udziałów) wystąpił o restrukturyzację firmy.
Jak podaje portal Niezależna.pl, sama inwestycja w budowę fabryki produkującej fundamenty konstrukcji morskich, której budowa zakończyła się dwa lata temu, kosztowała więcej, niż pierwotnie zakładano. Według wstępnego kosztorysu inwestycja miała zamknąć się kwotą 54 milionów euro, a ostatecznie było to 113 milionów euro. Część środków - 30 mln euro - pochodziło z funduszy Unii Europejskiej, a 5 mln euro wyłożyło Ministerstwo Gospodarki. Inwestycję realizowano na terenie Wyspy Brdowskiej, w szczecińskim porcie, w bezpośrednim sąsiedztwie stoczni remontowej Gryfia.
Portal Niezależna.pl informuje także o aktualnych realizacjach spółki. Chodzi o podpory dla morskich konstrukcji, których odbiorcami są inwestorzy z Danii i Belgii, jedna kontrakty są nierentowne, ponieważ zawarto je poniżej stawek obowiązujących na rynku.
W tej chwili polska część spółki złożyła wniosek o restrukturyzację przedsiębiorstwa do Sądu Rejonowego w Szczecinie. Jak podaje portal Niezależna.pl, niemieccy udziałowcy planowali ogłosić upadłość.
Niezależna.pl, AL
I tak Bilfinger wyszedł na swoje gdyż sprzedał 62,5% udziałów następnej spółce niemieckiej a my zostaliśmy z fabryką kosztująca 550mln i długami
Ocenę działalności zarządu Marsa zostawiam czytelnikom
Aktualnie prowadzone jest śledztwo w sprawie przekrętów w stoczniach gryfii i msr ale zostało przeniesione do Gdańska i być może ulegnie zanikowi jak wiele spraw w Gdańsku
Główny winowajca Bilfinger zlikwidowali dział offshore po tym jak rząd niemiecki cofnął dotacje na wiatraki morskie a rząd Polski nie kwapi się do budowy elektrowni morskich i nie chce dotować , a są to olbrzymie pieniądze , wiatraków morskich . I będzie tak jak już wcześniej wspomniano , w tej fabryce powstanie pieczarkarnia .i tylko żal zniszczonego przemyslu stoczni remontowych
Pamiętajmy że 40hektarowa Gryfia została okrojona do szczątkowych 5h gruntu jakim dowolnie dysponuje , a resztę cały czas dzierżawi od nowego właściciela
Przejmując teren st³ za 1€ ma szansę na produkcję offshore w takim stopniu jak to się odbywało w Świnoujściu choć przez czas jaki upłynął straty będą duże na marce firmy.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.