Jak informuje Radio Gdańsk, w minioną sobotę, w Gdańsku Sobieszewie wbito pierwszą łopatę pod budowę mostu zwodzonego. Nowe połączenie będzie gotowe za nieco ponad rok.
Nowa przeprawa nad Martwą Wisłą będzie miała ponad 170 metrów, a jej podnoszenie zajmie dwie minuty. Koszt budowy oszacowano na 57 milionów złotych, prawie 15 milionów dołoży obecny rząd.
- Most nie mógł uzyskać dofinansowania z Unii Europejskiej ze względu na lokalny charakter. Stąd też złożyliśmy wniosek o dofinansowanie ze strony rządu. Będziemy się starali o miliony złotych w przyszłym roku z tak zwanej rezerwy ogólnej drogowej - mówił w sobotę prezydent Gdańska.
Obecny na uroczystości wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński podkreślał, że mówiono o tym od wielu lat. - Rząd też różne deklaracje składał. Nigdy nie było wsparcia. Teraz to wsparcie jest i dzięki temu inwestycja rusza. Jest ważna też dla tych, którzy przyjeżdżają z całej Polski - dodał.
Jak czytamy na stronie Radia Gdańsk, pierwsi kierowcy nowym pontonem przejadą prawdopodobnie na początku 2018 roku.
Szczegółowy zakres prac obejmuje:
1. Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o następujących parametrach:
• Długość obiektu - 173m
• Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50m
• Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych - 2x25m + 2x25m
• Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych - 59,5m
• Szerokość ustroju niosącego - 14,92m w tym: szerokość jezdni 7m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0m; szerokość ścieżki rowerowej 2,4m.
• Klasa obciążeń - A wg PN-85/S-10030
• Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni
• Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic 50m
• Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania 4m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5m ponad poziom wody średniej
• Czas otwierania obu przęseł 120 sekund.
2. Budowę odcinka drogi o długości ok. 900m droga klasy G;
3. Budowę budynku obsługi mostu;
4. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501;
5. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej - Łąkowej - Piaskowej;
6. Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
7. Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych;
8. Budowę urządzeń organizacji ruchu;
9. Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych;
10. Budowę i przebudowę ogrodzeń;
11. Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
12. Budowę i przebudowę oświetlenia;
13. Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia;
14. Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły;
15. Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia);
16. Roboty rozbiórkowe - likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni;
Radio Gdańsk, rel (DRMG), AL