Inne

W ubiegłym tygodniu Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (European Community Shipowners Association, ECSA) przeprowadziło inspekcję w Alang (Indie) w miejscach, w których wykonywany jest demontaż statków.

Jak poinformowano w komunikacie, sposób złomowania statków w Indiach ulega stopniowej poprawie, dzięki restrykcyjnej konwencji, zniechęcającej do nieodpowiedniego przeprowadzania tego typu operacji.

Wizytę zorganizowano we współpracy m.in. z rządem indyjskim i Ship Recycling Industry Association (SRIA) z Indii. Obok europejskich armatorów, w delegacji znaleźli się przedstawiciele z państw członkowskich UE, Komisji Europejskiej (DG Environment) oraz Międzynarodowej Izby Żeglugi (International Chamber of Shipping, ICS). 

Podobnie jak w większości innych, południowoazjatyckich stoczni, operacje złomowania odbywają się w strefie pływów morskich. Azja Południowa reprezentuje największą część światowego potencjału, jeśli chodzi o recykling statku, nie tylko pod względem ilościowym, ale także pod względem wielkości złomowanych tam statków. 

Głównym celem wizyty ECSA była ocena, w jakim stopni działalność w tym rejonie jest zgodna z rozporządzeniem Unii Europejskiej (EU Ship Recycling Regulation) przyjętym w 2013 roku w oczekiwaniu na wejście w życie tzw. Międzynarodowej Konwencji o Bezpiecznym i Przyjaznym dla Środowiska Recyklingu Statków z 2009 roku (Hong Kong International Convention for Save and Environmentally Sound Recycling of Ships - SRC 2009)

AL, rel (ECSA) 

0 Całe szczęście
bo ja niedawno słyszałem o chorych pomysłach budowy stoczni złomowych w Polsce. Mam nadzieję, że na gadaniu się skończy.
05 maj 2016 : 12:57 byle dalej stąd | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter