CMA CGM podjął finalną decyzję o zakupie prawie 67 procent udziałów w Neptune Orient Lines od Temasek Holdings.
CMA CGM może zapłacić za akcję niezmienioną cenę z poziomu z początku listopada, gdy ujawniono rozmowy z potencjalnymi nabywcami. Marsylia prawdopodobnie zaoferowała 1,30 USD za akcję w gotówce, czyli 2,4 mld USD za akcje NOL-a. Temasek, który sprzedaje NOL-a zapłacił 2 USD za akcję w 2004 roku, kiedy to zwiększył swój udział w NOL-u z 29% do 68%.
Przejęcie może nastąpić w połowie 2016 roku po akceptacjach urzędów antymonopolowych, co sprawi, że CMA CGM umocni się na 3 miejscu wśród armatorów oraz stanie się liderem na trasie trans-Pacific. Udział w rynku na całym świecie CMA CGM wyniesie 11,5% stawiając CMA CGM bliżej swoich większych konkurentów Maersk Line oraz MSC i da mu przewagę nad armatorami operującymi między Azją i Ameryką Północną.
CMA CGM zabezpieczył 1,65 miliarda USD w bankach BNP Paribas, HSBC i JPMorgan, aby móc sfinansować transakcję. Spowoduje to zwiększenie istniejącego długu 5 mld USD o koszty zakupu NOL-a i środki bankowe, czyli o kolejne 2,9 miliarda USD.
Logistyka Morska