W piątek 1 listopada br. w południowokoreańskiej stoczni Hanwha Ocean Shipyards w Geoje ochrzczono kontenerowiec, zbudowany dla niemieckiego armatora Hapag Lloyd. Statek otrzymał imię Gdansk Express, a matką chrzestną została poseł do parlamentu europejskiego Magdalena Adamowicz.
O wydarzeniu poinformowała w piątek 01 bm. Donya Amer, członkini zarządu, dyrektor ds. IT i zasobów ludzkich niemieckiego armatora, na swoim profilu LinkedIn.
- Nasz piękny statek numer 8 z serii 12 otrzymał nazwę podczas dzisiejszej ceremonii nadania imienia przez jego matkę chrzestną - Magdalenę Adamowicz - w stoczni Hanwha Ocean Shipyard w Geoje w Korei i dołączy do naszej floty w poniedziałek o godzinie 16:00! – napisała Donya Amer.
- Z ładownością 23,6 tys. TEU, podobnie jak siostrzane statki, Gdansk Express ma 400 metrów długości i 61 metrów szerokości. Jest jednym z największych kontenerowców w naszej flocie i jednym z największych na świecie. Z dumą będzie pływał w naszej relacji Daleki Wschód - Europa Północna: FE3. Swoją służbę rozpocznie w Ningbo, a stamtąd statek popłynie do Xiamen, Kaohsiung, Yantian, Singapuru, Rotterdamu i wreszcie do swojego portu macierzystego w Hamburgu, gdzie spodziewamy się go na początku stycznia 2025 roku. Po Hamburgu na trasie statku będą Antwerpia, Southampton, Algeciras, Singapur, Yantian i Hongkong – dodała Donya Amer.
Przypomnijmy, że na całą serię ww. kontenerowców składają się statki przekazywane do eksploatacji w latach 2023-2025: Berlin Express (2023), Manila Express (2023), Hanoi Express (2023), Busan Express (2024), Singapore Express (2024), Damietta Express (2024), Hamburg Express (2024), Gdansk Express (2024), Bangkok Express (2024), Rotterdam Express (2025), Genova Express (2025) i Wilhelmshaven Express (2025).
Jednostki z tej serii pracują już lub są przeznaczone na linię łączącą Daleki Wschód z Europą - serwis FE3 z rotacją Ningbo - Xiamen - Kaohsiung - Yantian - Hongkong - Singapur - Rotterdam i Hamburg. Statek jest wyposażony w napęd dwupaliwowy, zasilany skroplonym gazem ziemnym, a docelowo biometanem lub e-metanolem.
- Nazwa statku podkreśla znaczący wkład polskich marynarzy, będących integralną częścią naszej działalności. Ich poświęcenie i profesjonalizm mają kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu. Jesteśmy bardzo dumni ze wszystkich naszych załóg. Utrzymujecie globalny handel w sposób wydajny i zrównoważony, łącząc świat poprzez oceany – podkreśla w swoim poście członkini zarządu Hapag Lloyd AG.
GL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.