Dążąc do racjonalizacji zdolności przewozowej w całej swojej sieci połączeń, MSC reorganizuje swoje liniowe serwisy azjatycko-europejskie i transpacyficzne uruchamiając jeden serwis wahadłowy Europa-Azja-Ameryka Północna.
Utworzony zostanie serwis Swan-Sentosa poprzez połączenie istniejącego serwisu MSC Swan Azja-Europa (obejmującego zawinięcia do polskich portów) z transpacyficznym serwisem Sentosa (Azja - zachodnie wybrzeże USA), który obecnie jest połączony z serwisem MSC Indie-Daleki Wschód Shikra, w połączonej pętli Indie-Azja-Ameryka Północna.
Według ośrodka analityczno-konsultingowego Alphaliner, na linii Swan-Sentosa zatrudnionych będzie 20 statków o ładowności od 8000 do 19 500 TEU i ma ona zostać uruchomiona wraz z wypłynięciem MSC Sveva o pojemności ładunkowej 19 200 TEU z Qingdao w dniu 2 lipca.
Nowy serwis powstały z dwóch dotychczasowych będzie miał następującą rotację: Qingdao-Ningbo-Shanghai-Yantian-Tanjung Pelepas-Felixstowe-Antwerpia-Hamburg-Gdańsk-Gdynia-Kłaipeda-Bremerhaven-Antwerpia-Singapore-Laem Chabang-Cai Mep-Busan-Long Beach-Oakland-Busan-Qingdao. Oczekuje się, że rejs okrężny zajmie 20 tygodni.
Alpahliner dodał, że w wyniku zmian serwis Shikra ponownie stanie się odrębną, samodzielną linią.
BartJask, z mediów
Fot.: Piet Sinke (maasmondmaritime.com)