Żegluga

Enova zapewnia znaczące wsparcie - w łącznej wysokości 171,8 mln koron norweskich - dla Viasea Shipping na zakup dwóch kontenerowców napędzanych wodorem. Po ukończeniu, statki te zostaną wprowadzone do eksploatacji na istniejących trasach Viasea między Norwegią a Europą Północną.

Celem Viasea jest objęcie roli lidera i zainspirowanie przemysłu morskiego do inwestowania w statki bezemisyjne. Koncepcja tych statków została opracowana z myślą o wyjątkowo niskim zużyciu energii, łącząc nowe, bezemisyjne technologie, takie jak zielony wodór i wirnikowe pędniki wiatrowe służące bezpośredniemu wykorzystaniu energii odnawialnej.

Początkowo tankowanie wodoru planowane jest w Norwegii. Gdy wodór stanie się dostępny w innych miejscach na planowanej trasie, statki będą mogły działać całkowicie bez oleju napędowego. Na początku eksploatacji statków połączenie wodoru i oleju napędowego w paliwie zapewni ponad 75-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z analogicznym statkiem napędzanym olejem napędowym. Przy 100-procentowym wykorzystaniu wodoru, statek będzie bezemisyjny.

Dla Viasea Shipping oferowanie na rynku bardziej ekologicznych alternatyw transportu towarowego ma kluczowe znaczenie. Od momentu założenia firmy w 2016 r. wizją było zapewnienie najlepszej opcji transportu morskiego w porównaniu z transportem drogowym, biorąc pod uwagę wpływ na środowisko, czas i koszty. Najnowsza strategia kładzie jeszcze większy nacisk na środowiskowe i zrównoważone aspekty transportu morskiego, z planami budowy dwóch nowych statków wspieranych przez fundusze Enova.

"Wierzymy, że zaawansowana technologia ekologicznego wodoru zrewolucjonizuje transport morski w Europie, prowadząc do zerowej emisji. Od momentu założenia Viasea Shipping siedem lat temu, naszym celem jest dostarczanie na rynek bardziej zrównoważonego transportu. Najpierw jako bardziej ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego, a teraz z naciskiem na bezemisyjny transport morski w Europie. To nasz pierwszy krok" - powiedział Morten Pettersen, dyrektor zarządzający Viasea Shipping.

Z kolei Rohit Sharma, doradca ds. zrównoważonego rozwoju, Viasea Shipping, ColliCare Group, stwierdził: "Zaangażowanie Viasea w budowę tych zaawansowanych statków pokazuje, że firmy logistyczne mogą być pionierami zrównoważonej przyszłości. Dzięki naszym inwestycjom w innowacyjne technologie nie tylko jesteśmy liderem w branży transportowej, ale także dajemy odważny przykład tego, jak logistyka może oferować klientom innowacyjne i zrównoważone rozwiązania, tworząc podstawę zrównoważonej przyszłości".

Do opracowania koncepcji bezemisyjnego statku napędzanego wodorem i wiatrem Viasea zaangażowała firmę Norwegian Ship Design Company. Koncepcja kontenerowca krótkodystansowego / dowozowego opiera się na skalowanych rozwiązaniach koncepcyjnych technologii opracowanej pod nazwą "Powered by Nature", którą firma opracowała we współpracy z Egil Ulvan Rederi. Koncepcja "Powered by Nature" zyskała międzynarodowe uznanie dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technicznym.

Enova SF jest własnością Ministerstwa Klimatu i Środowiska Norwegii. Misją Enova jest przyczynienie się do szybszego przejścia do społeczeństwa niskoemisyjnego. Celem organizacji jest realizacja projektów, które przyczyniają się do wypełnienia przez Norwegię zobowiązań klimatycznych i przejścia do społeczeństwa niskoemisyjnego.

rel (Viasea)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter