Poszukiwania czterech zaginionych marynarzy z zatopionego statku Verity na południowy zachód od wyspy Helgoland zostały zawieszone w nocy ze środy na czwartek. Czterech marynarzy z Verity uznano za zaginionych.
Ze względu na dużą liczbę zasobów - statków i śmigłowców - w rejonie kolizji, możliwe było przeprowadzenie kolejnego pełnego przeszukania danego obszaru morskiego w nocy. Po tym, jak nie przyniosło to żadnych rezultatów, siły zadaniowe przerwały poszukiwania.
Poszukiwania na powierzchni wody nie zostaną dziś wznowione. O tym, jakie działania mogą zostać podjęte wokół miejsca wypadku w ciągu dnia, zadecyduje rano kierownictwo zaangażowanych niemieckich służb.
Około godziny 4:00 nad ranem masowiec Polesie zacumował w Cuxhaven w Dolnej Saksonii. Statek, który zderzył się z Verity we wtorek rano (24 października), był w stanie zawinąć do Cuxhaven o własnych siłach.
Pogoda w miejscu wypadku pogorszyła się nieznacznie wieczorem i w nocy z wtorku na środę. Przy ulewnym deszczu i wietrze o sile sześciu stopni, wysokość fal wynosiła od dwóch do trzech metrów.
O przebiegu akcji poszukiwawczo-ratowniczej, o kolizji i o jej prawdopodobnych przyczynach piszemy w naszym wcześniejszym materiale.
Wczesnym rankiem (około godziny 5:00) we wtorek, 24 października br. doszło do kolizji statków w Zatoce Niemieckiej (Deutsche Bucht). W rejonie podejścia do Bremerhaven, Hamburga i Kanału Kilońskiego, około 12 mil morskich (22 kilometry) na południowy zachód od wyspy Helgoland i 17 mil morskich (31 kilometrów) na północny wschód od wyspy Langeoog zderzyły się: masowiec Polesie, należący do Polskiej Żeglugi Morskiej ze Szczecina i Verity brytyjskiego armatora Casper Chartering Ltd, w zarządzie technicznym Faversham Ships Ltd, również z Wielkiej Brytanii.
W wyniku zakrojonej na szeroką skalę akcji poszukiwawczo-ratowniczej, udało się uratować dwóch marynarzy z Verity, wyłowiono także jedno ciało. Cztery osoby uznaje się za zaginione. Pierwszego z rozbitków podjął z wody polski statek uczestniczący w kolizji niedługo po zdarzeniu.
Verity (nr IMO 9229178; państwo bandery - Wyspa Man; rok budowy 2001; GT 2601; nośność 3360 t; długość 91 m, szerokość 14 m) był w chwili zaistnienia wypadku w drodze z Bremy do Immingham w Wielkiej Brytanii. Masowiec Polesie (nr IMO 9488097; państwo bandery - Wyspy Bahama; rok budowy 2009; GT 24 055; nośność 38 069 t; długość: 190 m, szerokość 29 m) płynął z Hamburga do La Coruña w Hiszpanii.
PBS; rel