Żegluga

Firma Bergen Engines uruchomiła niedawno kompleksowy program testów silników o zerowej emisji dwutlenku węgla, umożliwiający stopniowe przejście z płynnego gazu ziemnego na stuprocentowe ekologiczne paliwo wodorowe, gdy tylko stanie się ono dostępne na rynku.

Pierwsze testy silnika gazowego Bergen serii B, pracującego na mieszance 15 procent wodoru i 85 proc. LNG, zakończyły się sukcesem bez żadnych regulacji sprzętowych. Potwierdzono, że moc wyjściowa została utrzymana zgodnie ze specyfikacją na wszystkich poziomach obciążenia, a emisja dwutlenku węgla i tlenku węgla uległa zmniejszeniu. Udowodniono również niższy poziom niespalonych węglowodorów.

Wodór jest przez wielu uważany za najlepiej nadający się nośnik energii do produkcji paliwa odnawialnego dla energetyki lądowej, transportu morskiego i żeglugi śródlądowej. Mieszanka wodoru i gazu ziemnego jako paliwa jest pierwszym krokiem w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla.

Bergen Engines dąży do wprowadzenia na rynek komercyjnego rozwiązania, które będzie akceptować wodór o zawartości do 60 proc., a także rozwiązań, które mogą być dalej rozwijane, aby akceptować 100 proc. dla nowych silników, które pojawią się w przyszłości.

Celem jest, aby obecna flota silników gazowych mogła przyjmować niskie poziomy wodoru bez żadnych zmian sprzętowych. Gdy pojawi się realny dostęp do ekologicznego wodoru, silniki Bergen mają być gotowe do pracy z wyższymi poziomami wodoru.

AL, rel (Bergen Engines)

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter