Grupa A.P. Moller - Maersk podpisała kontrakt na cztery kolejne kontenerowce o ładowności 16 000 TEU z napędem zasilanym metanolem. Armator określił je jako „przełomowe i wiodące w branży”.
W grudniu ubiegłego roku gigant żeglugowy pochwalił się projektem kontenerowców zasilanych metanolem, czyli paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Wówczas zamówiono osiem takich statków na mocy prawomocnych kontraktów, a cztery kolejne pozostawały w opcjach.
Teraz, jak informują branżowe media zagraniczne, armator zdecydował się na dodatkowe cztery statki tego typu. Zostaną zbudowane w koreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard i mają być dostarczone w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2025 roku.
Każdy z kontenerowców będzie miał 350 metrów długości, 53,5 metra szerokości i będzie się znacznie różnić od tego, co do tej pory widziano w przypadku większych kontenerowców.
Szerzej o tym projekcie piszemy w naszej wcześniejszej publikacji na łamach Portalu Morskiego. Link do artykułu znajduje się poniżej.
Stocznia Hyundai Mipo Dockyard zdobyła zamówienie również na cztery mniejsze kontenerowce o pojemności 2 500 TEU. Będą to statki dwupaliwowe, które mają być dostarczone do nieznanego nam armatora w drugiej połowie 2023 roku. Inna stocznia grupy, Hyundai Samho Heavy Industries, także ogłosiła pierwsze zamówienie na 2022 rok. Będzie to budowa gazowca LNG, który ma być dostarczony w pierwszej połowie 2025 roku.
AL, z mediów
Wiz.: Maersk