Kontenerowiec pływający pod japońską banderą dla przedsiębiorstwa żeglugi kontenerowej Ocean Network Express (ONE) stracił na Oceanie Atlantyckim ponad 30 kontenerów.
Incydent miał miejsce w piątek, 7 stycznia, podczas gdy Madrid Bridge o pojemności 13 900 TEU płynął do portu w Nowym Jorku. Jak podaje portal Offshore Energy powołując się na komunikat spółki, spodziewane są opóźnienia w harmonogramie statku. Nie ujawniono jednak przyczyny wypadku.
W listopadzie 2020 r. do podobnego incydentu doszło z udziałem jednostki ONE Apus. Wówczas za burtę statku, przy niesprzyjającej pogodzie, spadło ponad 1800 kontenerów.
Niecały miesiąc przed tym incydentem inny kontenerowiec tego armatora „zgubił” ponad 100 kontenerów u wybrzeży USA.
W ciągu ostatnich dwóch lat do morza z pokładów statków spadło kilka tysięcy kontenerów. Stanowią one potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa morskiego i środowiska naturalnego, szczególnie ze względu na zawarte w nich tworzywa sztuczne.
Ocean Network Express (ONE) jest dużym nowym globalnym przedsiębiorstwem żeglugi kontenerowej, które powstało w wyniku połączenia działalności trzech japońskich przewoźników liniowych: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd (“K” Line), Mitsui O.S.K. Lines Co., Ltd (MOL) and Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). Z siedzibą w Singapurze i łączną zdolnością produkcyjną floty kontenerowców o pojemności 1 440 000 TEU, firma obejmie ponad 100 krajów, w tym ponad 200 kluczowych portów z całego świata.
Linia żeglugowa wyróżnia się kolorem marki - różowym - używanym do malowania statków i kontenerów.
AL, z mediów