Żegluga

Wärtsilä zainstaluje na kontenerowcu Maerska technologię "smarowania powietrzem", polegającą na umieszczeniu w podwodnej części kadłuba, sztucznie wytwarzanej warstwy pęcherzyków powietrza. Ma zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.

Fiński koncern Wärtsilä, we współpracy Silverstream Technologies z Wielkiej Brytanii, zainstaluje na próbę opatentowany system "smarowania powietrzem" Silverstream® System na kontenerowcu należącym do A.P. Moller - Maersk, największego na świecie operatora kontenerowców. Próba ta ma zbadać możliwości poprawy ogólnej wydajności statku, koncentrując się na zmniejszeniu zużycia paliwa i związanych z tym poziomów emisji.

W programie szczególny nacisk zostanie położony na potencjalne zastosowanie systemu na statkach Maerska napędzanych metanolem. Zamówienie zostało złożone przez firmę Maersk w maju 2021 roku.

System "smarowania powietrzem" Silverstream tworzy w podwodnej części kadłuba „dywan” z mikropęcherzyków powietrza, które pokrywają całe dno statku, skutecznie zmniejszając opór pomiędzy kadłubem a wodą. Technologia ta działa we wszystkich warunkach morskich, nie jest zależna od pogody.

System Wärtsilä i Silverstream zostanie dostarczony w drugim kwartale 2022 roku.

Warto dodać, że w sierpniu br. do brazylijskiego terminalu Ponta da Madeira w São Luís wpłynął pierwszy na świecie rudowiec o ładowności 325 tys. ton wyposażony w tę samą technologię, dostarczoną także przez Silverstream Technologies.

System tej właśnie firmy zastosowany zostanie najprawdopodobniej także na gazowcach czarterowanych od norweskiego armatora Knutsen OAS przez PGNiG.

AL, rel (Wärtsilä)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter