Urząd Morski w Szczecinie przedstawił kolejną informację na temat aktualnych wydarzeń w ramach realizacji projektu ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”.
Postęp prac
- na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna, w najbliższych tygodniach rozpoczną się roboty podczyszczeniowe,
- przy wyspie W22 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,
- przy wyspie W28 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,
- przy obydwu wyspach trwają prace palowe przy budowie przystani dla statków,
- w obszarze obrotnicy Orli Przesmyk trwają prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego,
- trwają prace przy umacnianiu skarp podwodnych przy nabrzeżu Żeglarskim, przy nabrzeżach BONn i HUK prace zakończono.
Warunki żeglugi
Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu Urząd Morski prosi jednocześnie o śledzenie zakładki "Bezpieczeństwo morskie - warunki żeglugi" na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne.
W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami oraz korekta Komunikatu nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież z 28 czerwca 2021, dotyczące zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się na Zalewie Szczecińskim pracami. rel (Ewa Wieczorek / Urząd Morski w Szczecinie)